Telecom News - החל מהשבוע הקרוב גוגל תחל לחסום לאתרים את האוטופליי בפרסומות

החל מהשבוע הקרוב גוגל תחל לחסום לאתרים את האוטופליי בפרסומות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> החל מהשבוע הקרוב גוגל תחל לחסום לאתרים את האוטופליי בפרסומות
החל מהשבוע הקרוב גוגל תחל לחסום לאתרים את האוטופליי בפרסומות
מאת: יעל שפריר, 10.3.18, 18:22יעל שפריר
 
מה הסיכוי של אתרי אינטרנט לשרוד? נראה, שהמהלך האחרון של גוגל הוא המסמר האחרון בארון האתרים הרווחיים בארץ ובעולם. עם הקשחת מדיניות פרסומות הווידאו, הרווחים עלולים להצטמצם לרמת חוסר כדאיות. האם יש דרך להפוך את המהלכים האלה, שכרגע מרגישים לאתרים חמוצים כלימון, ללימונדה? בחינה לעומק - יתרונות וחסרונות של המהלך של גוגל עבור האתרים המפרסמים והפרסומאים ואנשי השיווק בנייח ובנייד.
 
בתחילת השנה הודיעה פייסבוק על שינוי מדיניות ותעדוף פוסטים פרטיים על כאלה של גופי מדיה, אתרי חדשות וכד', לטובת פרסונליזציה ושיפור הפיד של המשתמש. החל מהשבוע הקרוב תחל גוגל בהפעלת מדיניות של חסימת פרסומות באוטופליי (פרסומות המתנגנות מאליהן בקול ופוגעות לטענתם בחווית הגלישה). 2 הצעדים הללו משאירים את גופי המדיה ואתרי חדשות עם הכנסות מדולדלות עוד יותר מאלו, שאיתן נכנסו ל-2018. כלומר, מעט מאוד.
 
יש שיאמרו ,שהמהלך האחרון הוא גם המסמר האחרון בארון גופי המדיה ואתרי החדשות הרווחיים בארץ ובעולם. עם ריץ׳ הולך וקטן בפייסבוק, שמשמעו טראפיק הולך וקטן באתר, לצד הקשחת מדיניות פרסומות הווידאו, כבשת הרש של האתרים, הרווחים עלולים להצטמצם לרמת חוסר כדאיות.
 
הרבה שאלות יכולות להישאל סביב המהלכים הללו:
מה מטרת המהלכים הללו?
האם נועדו באמת להיטיב עם המשתמש או להגדיל את קופת ההכנסות של ענקיות התקשורת?
מה משמעות מהלכים הללו עבור התעשייה?
האם היא צריכה להתמודד בצורה פרטנית או מערכתית?
האם גולשים באמת מעדיפים פיד השומר עליהם בתוך בועה סטרילית שלהם ושל החברים שלהם?
ובעיקר - האם יש דרך להפוך את המהלכים האלה, שכרגע מרגישים לגופי המדיה חמוצים כלימון, ללימונדה?
 
בחינה לעומק את המהלך הנוכחי של גוגל:
כאמור, אחרי שפייסבוק הכריזה על מדיניות העדפה מתקנת לפוסטים של חברים, על חשבון עדכוני חדשות והפקות מקור דיגיטליות של מקורות ממוסדים, מגיע תור גוגל.

בשבוע בקרוב גוגל תתחיל בחסימת פרסומות, שמנגנות באוטופליי, לטובת שיפור חווית הגלישה של גולשים תמימים, שפרסומות רועשות מקפיצות אותם ומוציאות אותם משלוותם.
 
באותה נשימה, גוגל תטביע את קרש ההצלה של גופי המדיה, שנסמכים על פרסומות וידאו, שמתנגנות בהמוניהן ומייצרות עבורם רווח מקסימלי לכל כתבה.
 
מנגד, חשוב לזכור: במהלך הזה דואגת גוגל לא רק לגולשים, אלא גם למפרסמים ואנשי שיווק, שאינם מעוניינים בצפיות בלתי מכוונות, שלא לאמר צפיות סרק. עד היום ״נהנו״ האתרים מהיכולת לייצר שיעורי חשיפה עצומים של פרסומות וידאו על חשבון גולשים, שאינם מעוניינים לצרוך פרסומות ועל חשבון מפרסמים, שמשלמים על צפיות, שאינן אפקטיביות.

האתרים אמנם ייצרו הכנסות יחסית בקלות, אבל קשה לטעון, שמדובר בעסקאות, שהיטיבו עם 2 הצדדים. כלומר, בבסיסו המהלך הזה הוא לא פחות תיקון מ-disruption.

שינויים כאלה, שמאלצים את תעשיית המדיה הדיגיטלית לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות חדשים לאתגרים ישנים, הם לא בהכרח דבר רע. במקרים רבים משברים מהסוג הזה הם הזדמנות לתקן מודלים עסקיים, שאינם ססטיינביליים ולעדכן מוצרים, שעבר זמנם.

המהלכים של פייסבוק וגוגל אמנם מקשים על חיי הפבלישרים ואנשי השיווק, אבל הם גם מאיצים תהליכי הבראה חיוניים.

הנה כמה תובנות, שהתחדדו אצלי לאחרונה בהקשר הזה:
 
1. סיפורים מעניינים ינצחו
זה לא רק הסיפור עצמו, אלא איך אתה מספר אותו. אנשים מתחילים במעטפת, זה ידוע. כותרות, אימג׳ים, אלמנטים אינטראקטיביים המקרבים את הסיפור לקורא. בלעדיהם הסיפור הוא ערימה של טקסט, שמאוד קשה לגולש לצלוח, כשהוא גולל את הפיד שלו בנייד. פבלישרים ואנשי שיווק צריכים להבין, להפנים, ולעזור לסיפורים שלהם להיות מעניינים יותר, חווייתיים יותר וכאלה שגולשים ירצו לשתף אותם עם החברים שלהם. רק ככה הם ימצאו את דרכם חזרה אל הפיד.
 
2. אנשים מוכנים לסבול מונטיזציה תמורת ערך מוסף בתוכן
תוכן וידאו טוב יעזור לגולשים לצלוח פרסומות. מוצרי וידאו, שמשלבים וידאו ופרסומות, יעזרו לגופי מדיה לשמור על הכנסות מווידאו. מנסיוני, ברגע שתופסים את תשומת הלב של הגולש עם תוכן וידאו רלוונטי ובעל ערך, מתקציר אירועי היום ועד אתנחתא קומית, הגולשים מוכנים לצפות בפרסומות. באותה הזדמנות הם נשארים יותר זמן בעמוד, מבקרים לעתים דחופות יותר (Stickiness) ומשפרים את המדדים, שמפרסמים ואנשי שיווק רוצים לראות כשמדובר באכסניה לפרסומות שלהם.
 
3. אם כבר פרסומות, אז רלוונטיות ומגניבות
יש הרבה דברים, שגולשים כבר לא מוכנים לסבול. לא רוצים אותה פרסומת שוב ושוב, לא רוצים פרסומות, שלא קשורות אליהם, לא רוצים שיפריעו להם באמצע צריכה מרוכזת של תוכן, לא רוצים חווית משתמש המייצרת אביוז. אם נדע להגיש פרסומות רלוונטיות במיקומים נכונים ולשמור על גבולות הטעם הטוב, או במילים אחרות: אם נפעל באופן המשרת את כללי המשחק (תוכן חינם תמורת פרסומות במינון סביר), יש על מה לדבר. יש טכנולוגיות כדי לקבל תובנות על מה, כמה ואיפה נכון להציג תכנים פרסומיים.
 
חזרה לשורה התחתונה:
תעשיית המדיה צריכה ויכולה לעבור שינוי. על פבלישרים ואנשי שיווק להמציא מחדש את הדרך, שבה הם מספרים סיפור, ולהפוך אותו רלוונטי יותר לדרך, שבה יוזרים צורכים סיפור ב-2018. כעת הם גם נאלצים להמציא מחדש את הדרך שבה הם מייצרים רווחים, כדי להתאים את עצמם לדרך שבה מפרסמים רוצים למכור את עצמם וחברות הפצה רוצות לתווך אותם. זה מאתגר, ללא ספק, אך מהלכים דיסרפטיביים כאלה מאפשרים לייצר שינוי מערכתי חיובי. הדחיפה של גופי מדיה, שהם באופיים ארגונים ותיקים ושמרניים, ליצירתיות, יכולה בהפוך על הפוך לחזק אותם ולעזור להם לשרוד לאורך זמן. שאלת מיליון הדולרים בעיני היא - האם הם ירימו את הכפפה?
 
נשאלת השאלה: האם גופי המדיה ואתרי החדשות ינצלו את המהלך של גוגל לטובת חשיבה יצירתית על מקורות ההכנסה שלהם: האם הם בלית ברירה יתחדשו ויבואו עם מודלים חדשים או, שבסופו של דבר, ישרדו רק אלה שיש להם גב כלכלי חזק?
 
מאת: יעל שפריר, מרץ 2018.
סמנכ״ל שותפויות בינלאומיות בפלייבאז Playbuzz, פלטפורמה ליצירה ולמונטיזציה של תוכן דיגיטלי, שעובדת בשת"פ עם גוגל ופייסבוק.

פרסומות וידאו



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 





2.12.24 - Telco 2024

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד עורף. ורק בריאות לכל קוראינו!!!
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד העורף, ורק בריאות לכל קוראינו!!!

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים