הושקה חברה למסחור הרכב הרובוטי האוטונומי התת-ימי הראשון בישראל שפותח באונ' בן-גוריון
מאת:
מערכת Telecom News, 17.10.17, 13:40
החברה החדשה BGR מייעדת את HydroCamel II לשימוש בטחוני ומסחרי ועבור מחקר.
BGN Technologies, חברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הודיעה על הקמת חברת
BG Robotics למסחור
HydroCamel II, הרכב התת-ימי האוטונומי הראשון, שפותח בישראל (
Autonomous Underwater Vehicle) ע"י חוקרים במעבדה לרובוטיקה אוטונומית (
LAR) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
ה-
AUV (
Autonomous Underwater Vehicle) הוא באורך 2.5 מטרים ומיועד לשימוש צבאי, בטחוני, לתחום הנפט והגז, וכן עבור יישומים סביבתיים ומחקר ימי.
צביקה גולדנר מונה למנכ"ל החברה החדשה, שתמוקם בבאר שבע, בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון.
עפ"י חברת
MarketsandMarkets, שוק הרכב התת-ימי האוטונומי (
UAV) יגיע להיקף של 1.2 מיליארד דולרים עד 2023, עם קצב גידול שנתי של 22% הנובע מהצורך הגובר באמצעי בטחון ברחבי העולם והגידול בתפוקת הנפט והגז. רכבים תת ימיים מסוג
AUV נמצאים בשימוש נרחב ברחבי העולם גם לשם מחקר תת ימי, פריסת ואבטחת כבלי תקשורת בין יבשתיים, גיאולוגיה, וכן סוגים שונים של שימושים צבאיים.
בנוסף לאוטונומיה מלאה ויכולת תמרון גבוהה, ה-
HydroCamel II משלב גם אפשרות אינטגרציה מהירה עם חיישנים כגון סונרים, מצלמות, זרוע לאיסוף דגימות ועוד. לשם מתן פתרון כולל ללקוחות, החלה החברה בשיתופי פעולה עם יצרני חיישנים ייעודיים.
הווידאו של
HydroCamel II -
כאן.
פרופ'
הוגו גוטרמן, מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן-גוריון, וראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית: "ה-
HydroCamel II משלב טכנולוגיות מתקדמות, כולל תמרון ברמת 6 דרגות חופש ויכולת לצלול כמעט אנכית. עד כה, יכולות אלו היו מוגבלות לכלי רכב תת-מימיים המופעלים מרחוק (
ROV). רכבים מסוג זה חייבים להיות קשורים עם כבל טבורי לספינה מארחת בכל עת, בעוד ש-
HydroCamel II הוא אוטונומי לחלוטין".
צביקה גולדנר, מנכ"ל חברת
BGR: "
BGR מציעה את הרכב התת ימי במחיר תחרותי בהשוואה למחירי
AUV באותה קטגוריה, דבר זה מאפשר לנו יתרון ברור בשוק. אנו מאמינים, שהכלי התת-מיימי שפיתחנו ירחיב את שוק ה-
AUV באופן משמעותי ויאפשר ליישם טכנולוגיות אוטונומיות בתחומים חדשים".
בתמונות: פרופ'
הוגו גוטרמן וצוותו מפעילים את הרכב התת-ימי האוטונומי הראשון.