במתחם Urban Place במגדל שלום בת"א התקיים מפגש מקצועי ייעודי ראשון לסטארטאפים בתחום העסקים הקטנים עד הבינוניים: השגת נתוני שימוש ומוצר עובד, באחד השווקים המאתגרים והמבטיחים ביותר בשוק היזמות העולמי והישראלי, בפתרון המגשים את החלום והיוזמה תוך 80 עד 90 יום לכל היותר.
מאת:
אבי וייס, 13.12.17, 10:20
אירוע ראשון מסוגו ליזמים, מיזמים, משקיעים ומנטורים הפונים בפתרונות ושירותים חדשים למגזר ה-SMB
התקיים ביום 6.12.17 במתחם
Urban Place במגדל שלום בת"א, ביוזמת
TLV-Generator. מדובר
בתכנית המהירה ביותר בעולם להזנקת סטארטאפים ורעיונות טכנולוגיים.
באירוע הוצגו כמה כלים שימושיים, שיזמים, שפונים בפתרונות ושירותים חדשים ומלהיבים לעולם ה-SMB, יכולים להשתמש בהם, והתכנית החדשה, שבה יזמים יכולים לעבור מחלום וחזון למציאות במהירות הבזק: TLV Generator הוא מיזם חדשני וראשוני בעולם, שמאפשר ליזמים להגיע לאב-טיפוס (פרוטוטייפ) תוך 30 יום, ול-MVP ב-80 יום או לכל היותר 90 יום.
מדובר בחשיפה של התכנית המהפכנית החדשה, שמקצרת באופן דרמטי את זמני ההגעה של מיזם משלב הרעיון והמצגת למוצר עובד, עם נתוני משתמשים ולקוח (או לקוחות, בהתאם לסוג הפתרון שפותח).
טל כתרן (בתמונה משמאל, מצד שמאל, ליד
אריאלה סוויד, מנכ"לית TLV-Generator), מנהל תכנית
TLV-Generator: "חזרתי כעת מסיבוב באירופה וראיתי שמשקיעים, גם באירופה, מאוד מהססים להשקיע בסטארטאפ בתחילת דרכו, כי הם מעוניינים לראות Execution: יכולת להציג מוצר ולקוח או לקוחות.
השיטה הישראלית לא עובדת כבר בעולם. אנו נמצאים כיום במקום, שבו יש תחרות עזה של אלפי יזמים בכל מקום. אולם, יש לנו יתרונות, שאין במקומות אחרים או במדינות דומות לנו בגודלן. הסוד שלנו הוא בתחום 'לקיחת הסיכונים'.
לכן, אני נמצא כאן כדי לעזור ליזמים לתקף את הרעיון שלהם. שום יזם לא יכול להתעלם מהצורך לתקף את הרעיון שלו ושום יזם לא יוכל לבנות מודל עסקי בר-קיימא, בלי לבדוק ולתקף את הרעיון.
מזמן נגמרו הימים, שבהם היה ניתן לגייס כסף על בסיס מצגת. המשקיעים לא רוצים יותר מצגות PowerPoint. הם רוצים לראות דברים מבטיחים ומובטחים. זה ניתן להציג רק אם מתקפים את הרעיון. אני פתוח לפגישות ללא עלות לכל יזם המהסס באם לצאת לדרך, שבה הוא בחר בחייו.
בסוף, הכל זה מה שהיזם ייעשה. אני לא יכול להחליף את היזם. אולם, חשוב להבין, שיזמים ממש לא חושבים כמו משקיעים. זה מה שיוצר את הפער הזה בשוק הישראלי ומוביל לאחוז כשלונות כה גבוה שיש ליזמים בישראל,
אחוז הגבוה מכל מה שיש בעולם. צריך לשנות את המשוואה הזו ולשנות את הפער בתפיסות בין היזמים למשקיעים.
אם אין ליזם לקוח, זו בעיה. פיילוט זה דבר בסיסי ביותר ונחוץ לכל אחד. נתוני משתמשים זה הכלי וזה הסוד להגיע למשקיעים, לקוחות פוטנציאליים ולשותפים.
אנו עושים בשוק היזמות הישראלי משהו אחר. המוצר הכי קשה להשגה בישראל זה CTO ו-CTO אמין ומסור ליזמים לאורך זמן. מציאת האדם המתאים לתפקיד זה, היא בעיה לא פתורה.
לכן, במציאות הישראלית, למרות כל התכניות הרבות שיש, היזמים מגיעים ל-MVP אחרי שנה, שנה וחצי ולפעמים אחרי שנתיים. השוק המקומי והעולמי לא מחכה לאיש ותחרות יש בכל תחום, כי יזמות יש היום בכל העולם ובכל התחומים.
לכן, אני קורא לכל יזם ומציע את עצמי: בואו לבחון את הרעיון שלכם ולחיות על קרקע המציאות, כמו שאני מכיר וחי אותה יום-יום".
גדי בלנדר, מנכ"ל
טרנזילה (בת
מונה משמאל, מצד ימין, ביחד עם
נעם הראל, מנהל תחום ענן,
אינטרספייס): "אנו, כחלק מקבוצת אינטרספייס, עסקנו במסחר אלקטרוני עוד לפני שידעו, שקוראים לזה מסחר אלקטרוני.
אנו נכנסים לשוק עם פתרון המיועד לשלב של העברת הכסף, כשהמוכר או ספק השירות בוחר בפתרון סליקה. זה השלב, שהיה הכי מסובך, קשה ויקר עד שנכנסנו לשוק.
בתהליכי הכניסה לשוק ראינו את החשיבות הרבה של התאמה לכל סוגי עגלות הקניות, כדי לקצר תהליכים ולייצר 'חווית קניה' הכי טובה ללקוחות המשתמשים בשירות ורוכשים מוצר או שירות.
יש לנו גם פתרון סליקה נייד, שמספק סליקה לכל כרטיס אשראי, מכשיר מבוסס אנדרואיד. כך, שאפשר לבצע סליקה מקוונת בכל מקום, גם באמצע הרחוב או ליד השולחן בבית הקפה.
רבים מהפתרונות הוותיקים הקיימים בשוק שוכחים את הצורך לעמוד בעומסים, במיוחד בשנים האחרונות, כשמבצעים של 'בלק פריידיי', 'סייבר מאנדיי', ו'יום הרווקים הסיני' הפכו לנורמה של מבצעים מטורפים בעולם הקניות. הפתרון של הסליקה חייב להיות עם זמינות מוחלטת לכל מצב ולכל עומס.
אנו מאמינים, שכל פתרון סליקה חייב להיות חלק מפתרון ארגוני ומתממשק עם כל המערכות העסקיות המצויות בכל עסק, מערכות מכל סוג. חשוב ליזמים, שהפתרון יהיה מהסוג של All-In-One, כדי לראות את כל המידע על הלקוח ועל העסקאות במקום אחד.
אנו תומכים בכל כרטיסי האשראי ובכל הפתרונות כולל PayPal ובשנה הקרובה נוסיף יכולות של תשלומים גם בביטקוין, ככל שהרגולטור יאפשר זאת. יזם, שמעוניין לצאת עם פתרון מהיר לשוק, צריך מערכת, שתהיה מונגשת, תומכת בריבוי שפות ועם דף סליקה רספונסיבי.
לכן, אנו מצויים בעולם של אוטומציה של כל מה שקשור לטרנזקציות, עם כל היכולות לרבות בדיקות 'פקיעת תוקף' ומניעת 'אבדן עסקה' עקב תקלות, שירות ויכולות שאין בפתרונות מתחרים. בסוף, גם צריך תמיכה, במיוחד תמיכה טכנית, עם שירות מכל הלב. זה מה שאנו עבורכם".
נעם הראל, (בתמונה מעל, מצד שמאל), מנהל תחום ענן,
אינטרספייס: "אנו בשוק שנים רבות ומתמחים בכל הפתרונות לעולם האינטרנט ולעולם הענן. המעבר לענן מאפשר, מעבר לכל היתרונות האחרים, לשלם עפ"י שימוש ולפי הצרכים של המשתמש.
שירותי הענן מאפשרים זמינות, מספקים גיבויים, מספקים יכולת הוספה או הורדה של משאבים לפי הצרכים הרגעיים, כוללים אבטחת מידע מובנית, עם יכולת קלה לעריכת ניסויים ו-MVP, מעבר קל בין מערכות, תמיכה במערכות ההפעלה השונות ועוד.
אנו מספקים את אותם דברים ויכולות הקיימים באמזון או ב-Azure או גוגל-ענן. כך, שמי שבוחר בנו מכיר את הממשק של משתמשי ענן ציבורי. אולם, בניגוד לגדולים, שאי אפשר לדבר איתם אלא בעלויות מטורפות, אצלנו התמיכה ניתנת בחינם והיא אישית לכל לקוח.
יש לנו פריסת חוות שרתים בארץ ובחו"ל, לכל צורך, והיתרון המובנה שלנו, שמי שכפוף לרגולציות הישראליות מקבל מענה מלא בפתרון ישראלי, בנוסף למענה לרגולציות החדשות דוגמת GDPR מאירופה. הפתרון שלנו מאוד מתאים לסטארטאפים בתחילת דרכם וגם כשהם גדלים, גם בגלל שאנו מדברים איתם בעברית ו'תופרים' להם פתרון אישי".
אלי סוויד, (בתמונה משמאל), CTO של
TLV-Generator: "אני סטארטאפיסט מזה 25 שנה, עם ניסיון אדיר בעולמות הפיתוח. בעבר, הכל היה בשרתים מקומיים או ב-Data-Center, כשהיום הכל מפותח בענן.
זה מאפשר לנו
לפתח מהר ולהביא מהר 'נתוני משתמשים', יכולות, שלא היו לנו בעבר.
אנו גוף ייחודי בעולם היזמות, שלוקח רעיון ותוך 3 חודשים אנו מבצעים גם את ההכשרה וכל מה שסטארטאפ ויזמים זקוקים להם, ומספקים את מה
שהכי חשוב ליזמים וליוזמה שלהם: מוצר עובד, שניתן להשתמש בו עם לקוח או לקוחות, ולהציג נתוני משתמשים ו-BI.
אין דבר כזה בשום מקום בעולם ואנו עובדים עם מיטב השותפים הקיימים בארץ ובעולם, כדי לספק את המענה הנכון והמהיר ביותר לכל יוזמה.
אנו עובדים במתכונת הזו מתחילת 2017 וכבר הצלחנו עם מיזמים, שהגיעו להישגים יפים. דוגמה הכי בולטת זה מיזם
Crazy S.O.B, שהגיע להכנסות מיד אחרי ה-MVP ללא צורך במשקיעים בשלב הראשון, רק משום שהיה יכול להציג 'נתוני משתמשים' ללקוחות הפוטנציאליים של המיזם, כבר בתחילת דרכו. אני קורא לכל יזם, שיש לו רעיון, להגיע אלינו ולבחון אם הוא יכול להגשים ומהר את החלום שלו".