למרות הירידה המתמדת בהיקף לקוחות שירותי טכנולוגיית iDEN (מירס) בהוט-מובייל מקבוצת הוט, החליטה הוט לשמר את השירות ולשדרג אותו, כדי שיוכל להמשיך ולספק מענה ללקוחות הזקוקים לשירותי PTT (ר"ת: Push To Talk).
מאת:
אבי וייס, 12.1.16, 07:55
בלעדי: בעקבות פרסום שתי כתבות באתר (מאת
מיכאל פנחס)
כאן ו
כאן, על חלופות ומתחרים לשירותי מירס בעולם ה-PTT (שירותי "דבר-שדר"), הזדרזה הוט להודיע על כוונה
לשמר ולשדרג את שירותי מירס ללקוחות הזקוקים לשירותים מהסוג הזה, גם כיום וגם בעתיד הנראה לעין.
להלן הודעת הוט: "חברת הוט מובייל מפעילה את
רשת ה-iDEN מזה שנים רבות
ובכוונתה להמשיך ולעשות כן.
המדובר ברשת בעלת מאפיינים ייחודיים המשרתת בין היתר רבים מכוחות החירום וההצלה בישראל, לטובת האינטרס הציבורי הכללי, ואין צורך להכביר מילים על חשיבותה.
החברה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה להמשך פעילותה של הרשת".
על פי הדו"ח הרבעוני האחרון של קבוצת הוט, בשירותי ה-iDEN (מירס) נותרו כיום כ-144 אלף לקוחות (בשיאה,
מירס מנתה כ-500 אלף לקוחות), וה-ARPU (הכנסה ממוצעת חודשית למנוי) ב-iDEN עומד כיום על 85 ש"ח לחודש, מול 51 ש"ח לחודש מלקוחות הסלולר של הוט מובייל בדור 3 ודור 4. .
בקרוב נשמע על החידושים המתוכננים ברשת מירס (כחלק מרשת הוט מובייל), לרבות התאמתה לדורות הסלולר החדשים, מבלי לוותר על יכולות ה-PTT.