הכאוס בתחום התשתיות הקוויות במיוחד בתחום ה-FTTx (סיבים לבתים) מעצים בתרגיל חדש, שהוא המשך ישיר ל"תיק 5000", שטרם נפתחה בו חקירה. בגיבוי צמרת משרד התקשורת ניתן להפוך כל חוק, תקנה ורישיון לצחוק ול"עבודה בעיניים" על הציבור וכספו. כך כסף ציבורי עובר "גלגול" וחוזר ככסף פרטי לבעלי סלקום. עדכון בגוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 11.5.19, 20:10
בפרק מס' 22 (
כאן) בסדרת הכתבות אודות "תפירת תיק 4000", כתבתי משפט חשוב, בהתייחס לאחד הנימוקים הכתובים כבר ב"חוק החסינות", מזה שנים רבות,
שניתן "לא להסיר את החסינות מעל ח"כ בטענה של אפלייה".
אחת האפליות הבולטות היא, שרשויות אכיפת החוק חקרו את "תיק 4000" אודות הטבות רגולטוריות, שכביכול
נתניהו סיפק ל
אלוביץ', אבל
לא חקרו את מה שאני מכנה "
תיק 5000". וכך כתבתי: "אפילו פרשה ענקית, ש
נתניהו ו
קרא מעורבים בה (הטבות ענק בכל קנה מידה לקבוצת סלקום ובעליה) -
לא נחקרה. זה מפורט ב-3 פרקי הסדרה הראשונים (הרשימה והלינקים
כאן למטה בנספח) ובעוד עשרות פרקים נלווים".
אם תריצו את המילים "
תיק 5000" באתר תקבלו לא פחות מ- 214 כתבות, בהם מפורטות כל העובדות והמסמכים הקשורים לסיפורי קבוצת סלקום וההטבות ל-IBC (המכונה בשם המותג אנלימיטד), עם כל התרגילים הבלתי חוקיים, שנעשו ועדיין נעשים בתחום הזה. זה ברור לחלוטין, שבמקום שיש בו
כאוס,
סיבים לבתים לכל תושבי ישראל - לא יהיו.
האם "
הפשע משתלם" בתחום ה-FTTx? שאלה טובה.
המאמר הכי חשוב לדעתי מתוך מעל ל-200 הכתבות הללו בעניין "
תיק 5000", הוא המאמר: "
חשיפה וניתוח: למה "תיק 5000" גדול פי כמה מ"תיק 4000"?". המאמר נכתב הרבה לפני סיום החקירה ופרסום "
כתב החשדות" - ב"תיק 4000". קריאת המאמר הזה לבדו, יכולה לעורר צמרמורת אצל כל שוחר חוק וצדק בישראל.
הנושא הזה לא יורד מסדר היום, כי כל פעם נולד תרגיל בלתי חוקי חדש, גרוע מהתרגילים הקודמים, שחשפתי בכל פרקי סדרת "
תיק 5000".
לכן, שלחתי ביום 2.5.19 את סדרת השאלות הדחופה הבאה לשר התקשורת
איוב קרא (בתמונה למעלה משמאל), לצמרת משרד התקשורת ולחברת סלקום:
"הנדון: שאלות דחופות לגבי IBC:
שלום רב,
1. על פי הפרסום בגלובס (
כאן), ההסכם החדש בין סלקום –תש"י-
IBC (חברת תשתיות סיבים לבתים בשם המותג אנלימיטד) כולל בתוכו
0 (אפס) השקעה בתשתיות סיבים חדשות לבתים, שכן ההסכם אומר כך (בתמצית):
- סלקום ותש"י תשקענה ב-IBC כ-200 מיליון ₪, שיגויס כנראה מהציבור (הלוואות, אג"ח וכיו"ב), לפריסת תשתיות סיבים לבתים - FTTH.
- בתמורה, IBC תרכוש את רשת הסיבים הקיימת של סלקום, בכ-200 מיליון ₪.
2. כלומר: בעלי סלקום לא רק שמחזירים את ההשקעה שלהם ב-
IBC (כ-50 מיליון ₪ השקעה ברכישת
IBC ביחד עם תש"י, ועוד כ-100 מיליון ₪ השקעה בפריסת
IBC, מחצית ה-200 מיליון ₪ הקיימים בהסכם ההשקעה, כאמור לעיל, סה"כ כ-150 מיליון ₪ ומקבלים בחזרה כ-200 מיליון ₪ כאמור לעיל, על רכישת תשתית קיימת וישנה של סלקום), כך,
בעלי סלקום עוד נשארים ברווח נטו, של כ-50 מיליון ₪.
3. ובנוסף, בתרגיל הזה,
כסף ציבורי עובר "גלגול", ככתוב בהסכמים הללו,
וחוזר ככסף פרטי לבעלי סלקום. זאת, בדיוק כמו "תרגיל הגלגול" הקודם של כספי ציבור, של העברת כספי הציבור של דסק"ש בסלקום הציבורית - לחברת הבת הפרטית – כור תעשיות, כשעצם חשיפת התרגיל על ידי, עצר אותו (זמנית...). גלגול כספי הציבור הקודם לכיס הפרטי, מפורט עם כל המסמכים שחשפתי:
כאן ו
כאן.
4. שלא לדבר על כך, ש-
IBC "נשארה בחיים" כל השנים מאז הקמתה, רק בזכות הקשר (האישי) בין ראשי
IBC לשר האוצר
משה כחלון (למשל, וזו רק דוגמה אחת, כמפורט:
כאן,
כאן ו
כאן), מה שהוביל להזרמת כ-150 מיליון ₪ מכספי משלמי המיסים ל-
IBC. כסף ציבורי של משלמי המסים בישראל, שלמעשה, "הלך לפח" (יותר נכון ומדויק: הגיע לכיסים של הבעלים, המנהלים וספקי הציוד ל-
IBC. בכסף הזה הם גם הקימו
Data Center בשבדיה, לשימוש תושבי שבדיה...
הציבור בישראל לא זכה לראות מזה - דבר וחצי דבר).
5. ובנוסף, כל ההקלות, שניתנו ל-
IBC, מאפשרים לה
לא לפרסות תשתיות אלא להיות "מעין שוק סיטונאי" (
כאן), על גב התשתיות של בזק (ואולי גם על הגב של פרטנר והוט, לפי הרעיון
ההזוי החדש של צמרת משד התקשורת, של "שת"פ סיבים בתוך הבתים").
6. איך כל התרגילים הללו מסתדרים עם כל המסמכים, שהוגשו לממשלה (
כאן), לאשר את ההקלות המפליגות ל-
IBC, תוך הצגת "מצג שווא" של השקעות
בפריסה חדשה של סיבים לבתים בישראל, ע"י IBC ובעליה החדשים?
זה גם מפורט בחשיפות הבאות (רק 4 דוגמאות מעשרות הכתבות):
כאן,
כאן,
כאן ו
כאן, ואף הוגשה בעניין זה פנייה ליועמ"ש, בדרישה לפתיחה בחקירה.
7. האם לא מן הדין לעצור את מתן הרישיונות למיזם
IBC ולבעליו, לאור ה"ישראבלוף" הענק החדש הזה, שנעשה (כרגיל) בלי מעורבות ו\או הבנה למה שנעשה כאן, מצד
שר התקשורת איוב קרא, בשת"פ "
חסידי סלקום בצמרת משרד התקשורת" (כמפורט ב-3 כתבות לדוגמה:
כאן,
כאן ו
כאן)?
למענה מהיר אודה
".
תגובה לא הצלחתי לקבל. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
לא להיות במתח, הסיכויים לקבל תגובה הם כמו הסיכויים שאני כעת אסע לנתב"ג ואקח טיסה ישירה למאדים.
גם הסיכויים שמשרד התקשורת יפעיל את חוקי מדינת ישראל על
שירותי הסיבים לבתים של סלקום - גם הוא אפס.
כך, IBC, ללא תקציב, תרכב קצת על הגב של בזק ובזה כל ייגמר הסיפור של "אנלימטד". הכל היה ונשאר רק סביב
תרגילים פיננסיים, ש
אלוביץ' "קטן" לידם.
אלוביץ' לא היה זקוק לתרגיל ה"
ישראליות", שבעלי סלקום כן קיבלו מצמרת משרד התקשורת. זו לבדה הטבת ענק בכל קנה מידה, כדי להתחמק מתשלום מיסים בישראל. זה רק "קצה הקרחון" של הסיפור של "תיק 5000".
עדכון 28.6.19: מצ"ב
כאן מסמך ההחלטה לממשלה. מדובר במסמך מוזר ומופקר שהוכן ע"י "טייס חלל בלי רישיון". על פי הצעת ההחלטה הזו (
ראה תצלום),
אין ולא יהיה כסף לפריסת סיבים לבתים, כפי שכתבנו כאן מעל ובכתבתו הקודמות.
יש במסמך הזה דבר מדהים
ונתון שלא היה ידוע קודם:
חוב של 1.4 מיליארד ₪ (!) לבעלי מניות הקיימים ולקבוצת נושים נוספת אחת ("בעלי החוב האחרים") - כלומר סיסקו.
זה חוץ
מהחובות לחברת החשמל.
איך נוצר חוב כזה ענק לחברת תקשורת כזו זעירה - IBC (פחות מ-5 אלף לקוחות)?
מי נושא באחריות להפקרות הכספית הזו?
הכי חמור: זורקים עכשיו לא פחות
מ- 420 מיליון ₪ של המשקיעים (סלקום ותש"י) לצורך
תשלום לסיסקו ולשאר בעלי המניות (בערכים של סוף 2018, אני מניח שזה נושא ריבית וכיו"ב, כך שבסוף זה יהיה יותר),
שזה 30% מהחוב ואז סיסקו והשאר יוותרו על 70% מהחוב.
מעל זה יש את הסדר החוב הכספי מול חברת החשמל.
אז איך יפרסו סיבים לבתים, כשמעל לחצי מיליארד ₪ "אף ברוח" לתשלומי חובות עוד לפני שפורסים סיב אחד??
למי יהיה עוד כסף להשקיע בפריסה חדשה, אחרי זריקת כל כך הרבה כסף לכיסוי חובות??
המון שאלות בלי תשובות. ככה זה מתנהל.
עדכון 6.9.19: אמיר לוי, לשעבר הממונה על אגף התקציבים באוצר, מונה למנכ"ל IBC. לוי ייכנס לתפקיד במקומו של דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל החברה בשנים האחרונות. כזכור, לאחרונה הושלמה העסקה לפיה סלקום וקרן תש"י השתלטו על המיזם. כעת מינו מנכ"ל חדש כדי לנהל את החברה במתכונת החדשה. למי ששכח, אמיר לוי היה זה שדאג (באישור השר משה כחלון) והעביר את ה-150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים, היישר אל הכיסים של בעלי IBC ומנהליה הבכירים. כך, "נזרק לאוויר" (ולכיסים הלא נכונים), למטרת לא בדיוק ברורות, כסף שמעולם לא חזר לציבור או הגיע לאיזו מטרה ציבורית מועילה.
למה לא חוקרים את "תיק 5000"?
התשובה המפורטת נמצאת
בכתבה, שכבר ציינתי למעלה. בקצרה: כל חקירה תוביל מייד לכך, שיהיה צורך לחקור את המשולש, שנוצר בתוך "קליקת הפרקליטים", משולש, שנולד בתחילת הקדנציה של היועמ"ש, ד"ר עו"ד
אביחי מנדלבליט.
זה משולש, שנוצר בין עו"ד
דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד
דינה זילבר - המשנה ליועמ"ש והיועמ"ש עצמו.
בקרוב אקדיש כתבה שלמה רק למשולש הזה, עם חשיפות מדהימות חדשות. זאת, אחרי עוד פרק מדהים בסדרת הכתבות על שערוריית תפירת תיק 4000 (
פרק 23). הפרסום ממש בקרוב.
כך, הצרות של "תיק 4000" הסתבכו לתוך "
תיק 5000" ולכן התיק הזה פשוט לא נחקר ולא ייחקר בטווח הזמן הנראה לעין. אולי אחרי "ועדת חקירה ממלכתית", שאני מקווה שתוקם בעניין "תיק 4000" וחקירת תופעת "תפירת תיקים" בישראל.
הצורך למנוע את חקירת משולש האינטרסים של "קליקת הפרקליטים" גובר כרגע על כל שיקול אחר, לא שחסרים מידע ומסמכים לגבי "
תיק 5000" (והכל הועבר ודי מזמן - ליועמ"ש). המשך יבוא ודי בקרוב. צפו להפתעות.