דו"ח: מגמות מתקפות פישינג ודואר זבל במהלך רבעון ראשון 2020
מאת:
מערכת Telecom News, 1.6.20, 15:47
הממצאים מדגימים שוב כיצד אירוע בינלאומי גדול כמו משבר הקורונה, משמש את ההאקרים כפלטפורמה למתקפות סייבר וניסיונות התחזות.
מחקר של חברת הסייבר
קספרסקי חושף נתונים מקיפים על מגמות מתקפות הפישינג (דיוג) ודואר הזבל ברחבי העולם במהלך הרבעון הראשון של 2020. הנתונים מדגימים שוב כיצד אירועים בינלאומיים גדולים, שמעוררים תשומת לב עולמית, משמשים את ההאקרים כפלטפורמה למתקפות סייבר וניסיונות התחזות.
על פי הדו"ח, במהלך
Q1 2020, מנעו מערכות האנטי-פישינג של החברה
119,115,577 ניסיונות דיוג - הפנייה של המשתמשים לדפי אינטרנט מזויפים כדי לגנוב מהם פרטים או להדביקם בנוזקות. שיעור המשתמשים, שהותקפו מסך משתמשי החברה בעולם, עמד על כ-8.8%.
עוד עולה מהדו"ח, שצרפת, יוון ופורטוגל התמודדו עם יותר משליש מסך ניסיונות תקיפות הפישינג שזיהתה ומנעה החברה (כ-36.27%). כ"כ, הענפים המותקפים ביותר ברבעון הראשון של
2020 היו ענף המסחר המקוון (
Online Retail), עם 18.12% מסך התקיפות ופורטלי תוכן בינלאומיים עם 16.44% מסך כל ניסיונות התקיפה. הרשתות החברתיות והבנקאות הדיגיטלית אינן נמצאות הרחק מאחור, עם נתונים של 13.07% ו-10.95% מסך ניסיונות הפישינג בהתאמה.
זו עוד עדות ליכולת של ההאקרים לזהות באופן מדויק את מאפייני השימוש באינטרנט בתקופת הקורונה - צריכת חדשות מוגברת, קניות ברשת במקום בחנויות, התחברות מרחוק לשירותי בנקאות ושימוש ברשתות חברתיות בשל הריחוק החברתי הכפוי.
בכל הנוגע לתעבורת הספאם בחשבונות המיילים, מצא המחקר,
ש-54.61% מתעבורת המיילים במהלך הרבעון הייתה ספאם - דואר זבל. נוסף על כך, ב-
Q1 2020 מצאה החברה, ש-49,562,670 הודעות אימייל הכילו צרופות זדוניות.
דוגמאות להונאות -
כאן.
בתוך כך, מחקר של מערכת מניעת ההונאות של החברה (
Kaspersky Fraud Prevention) גילה, שבמהלך
2019 כולה, אחת מכל 50 עסקאות מקוונות (מסחר אלקטרוני ופעולות בנקאות דיגיטלית) הייתה הונאה. 63% מסך מקרי ההונאה הללו היו ניסיונות לקבלת גישה לפרטי חשבונות ומשתמשים אישיים באמצעות יישומים זדוניים או באמצעות אפליקציות שליטה מרחוק. בין יישומי השליטה מרחוק דרכן בוצעו ניסיונות ההונאה:
AnyDesk, TeamViewer, AirDroid ו-
AhMyth.