בנות שירות לאומי במחזור הראשון של מיזם כרמל 6000 הציגו את פיתוחיהן
מאת:
מערכת Telecom News, 18.3.19, 15:20
כרמל 6000 הוא מסלול חדש בירושלים להצמחת מנהיגות טכנולוגית בישראל בקרב בנות שירות לאומי מצטיינות. בתכנית מתנדבות הבנות לשרת את החברה ע"י כתיבת אפליקציות ופיתוח פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים בשיתוף עם עמותות ומוסדות שונים.
בנות השירות ביחידת העילית של ההייטק החברתי הציגו את הפיתוחים שלהן באירוע ,שקיימה חברת
Synamedia, שבמשרדיה בהר חוצבים בירושלים פועל מרכז הפיתוח הראשון של כרמל 6000, מיזם להצמחת מנהיגות טכנולוגית בקרב בנות שירות לאומי, והיא גם מספקת ליווי ומנטורינג לבתמות התכנית.
תוכנית כרמל 6000 פועלת בחסות רשת אמי"ת ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, חברת
Synamedia ומשרדי החינוך והתפוצות. השירות הלאומי בהייטק החברתי מותנה בהתחייבות למסלול של שנתיים. עובדי החברה, יחד עם צוות מנטורים מתנדבים מחברות הייטק נוספות מלווים את הבנות, לאחר שעברו מחנה אימונים (
bootcamp) אינטנסיבי באוניברסיטה העברית במשך 7 שבועות.
בתכנית מתנדבות בנות שירות לאומי מצטיינות המשרתות את החברה ע"י כתיבת אפליקציות ופיתוח פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים.
תכנית כרמל 6000 הוקמה ע"י יזמי הייטק, ובראשם
יוסי צוריה, מייסד ומנכ"ל התוכנית.
צוריה, יזם וממציא בתחום הסייבר, הוא ממייסדי חברת
NDS הירושלמית, שלימים התמזגה לתוך סיסקו, ולאחרונה הפכה לחברה עצמאית בשם
Synamedia המתמחה בהצפנה ואבטחת וידאו.
האתגרים בתוכנית מתמקדים בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות, ומפותחים עבור ובשיתוף עם עמותות ומוסדות שונים, כגון: אלו"ט, בי"ח אלי"ן, בי"ח הדסה, על"ה, בית איזי שפירא ועוד.
המחזור הראשון כלל 29 צעירות, שהתנדבו לשנתיים, ונבחרו בקפידה מתוך מאות מועמדות לאחר שהוכיחו יכולות גבוהות במתמטיקה, טכנולוגיה, מבחנים פסיכוטכניים ואישיותיים, יכולת למידה עצמית ופוטנציאל מנהיגות ויזמות.
בין הפרויקטים (רשימה חלקית):
"אורות אדומים" - פרויקט בשיתוף משרד הרווחה לדיווח ראשוני אונליין על מקרי
אלימות במשפחה או חירום אחרים, שמטרתו לפתור את מקרי האלימות כבר בהתחלה ולפני שהם נהפכים לחמורים.
"כאן נגיש״ - מיזם המתבצע ביחד עם עמותת נגישות ישראל, שלו מטרה כפולה: האחת היא הגברת המודעות אצל בני נוער לכל נושא
הנגישות במרחב הציבורי והשניה היא מיפוי של כל המקומות באזור המגורים של בני הנוער (מסעדות, בנקים, מוסדות ציבור וכו') מבחינת נגישות.
אפליקציית "כדאי לי?" - פרויקט, שפותח בשיתוף עמותת אלו"ט. אפליקציית סיפור אינטרקטיבי המאפשרות למטפל או להורה להכין את הילד עם
אוטיזם לקראת סיטואציות פחות שגרתיות עבורו והמעודדות את הילד לשתף פעולה עם הסביבה. למשל: יציאה לבית הספר, נסיעה באוטובוס.
בי"ח הדסה - אפליקציה חכמה, שמטרתה לשפר את הקשר בין ה
יולדת לבין האחות. האחיות יכולות לקבל מידע מה היולדת צריכה.
אלי"ן - חיישני רוורס ל
כסאות גלגלים של ילדים.
יוסי צוריה: "שילוב של הכשרה והקניית כלים מתאימים בגיל צעיר ובאופן ממוקד הם שהפכו את ישראל למעצמת סייבר. במקום לפנות שוב לצעירים שהולכים ל-8200 אנו פונים לקהל יעד חדש - צעירים, ובמיוחד צעירות, שלא מתגייסות לצבא, ובכך מרחיבים את הגיוון בהייטק הישראלי. בתכנית ניתנים להם כלים במסלול של שירות לאומי-חברתי והכשרה טכנולוגית מתאימה. כך, שיוכלו להפוך את ישראל למעצמת
Social Tech".
בתמונה למעלה מימין לשמאל:
יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב-
Synamedia,
איילת גנות, ו
נטע גבאי, מבנות השירות המשתתפות בתכנית כרמל 6000 שהציגו את הפיתוחים שלהן ו
יוסי צוריה. קרדיט צילום: גארי שריג.