בניגוד לישראל, בה משרד התקשורת "לא סופר ממטר" את 40 ה-ISP הקטנים וחיסל את המודל העסקי שלהם, בארה"ב -המחוקקים מגינים בתקיפות על ה-ISP הקטנים מפני הוצאות מיותרות ורגולציה מיותרת, כדי שיוכלו להצליח ולייצר שירותים חדשים ומקומות עבודה חדשים, במיוחד בפריפריה ולשכבות החלשות.
מאת:
אבי וייס, 18.3.16, 08:00
בבית הנבחרים האמריקאי עבר לפני יומיים
חוק (שכעת עובר לסנאט לאישור, שם כבר הובטח לחוק רוב לאישור), שקובע, ש-ISP עד 250 אלף לקוחות ייהיו משוחררים מהרגולציה המכבידה של ה-FCC (רגולציה. שהוטלה ע"י ה-FCC במסגרת מה שמכונה שם: Open Internet Order).
זו רגולציה המטילה חובות דיווח ומעקב בהיקף עצום ויקר על ה-ISP. ה-FCC הטיל את החובות הללו על ISP עם מעל ל-100 אלף לקוחות, וכעת בא בית המחוקקים האמריקאי קבע שזה יחול רק על ISP עם מעל ל-250 אלף לקוחות.
הנימוקים לחקיקה היו (ציטוט):
הצורך להגן על ה-ISP הקטנים הוא חלק מהמדיניות הכוללת, שיש מזה מספר שנים בארה"ב, להגן על העסקים הקטנים והבינוניים ולעודד אותם בדרכים מגוונות, כדי שיוכלו להתפתח ולהצליח, כי הם המנוע החשוב ביותר בכלכלה, ליצירת מקומות עבודה, לחדשנות וליזמות, לשגשוג ולצמיחה. כך מאמינים המחוקקים בארה"ב.
בישראל,
זה לא יכול להתרחש.
משרד התקשורת הישראלי (ובמיוחד אחרי ש
שלמה פילבר, בתמונה משמאל, נכנס לתפקידו), "הרג"
במדיניות המוטעית שלו ובמיוחד במדיניות "
השוק הסיטונאי " את היכולת של ה-ISP הקטנים
להתקיים (כפי שחשפתי לא אחת, גם
מהנסיון האישי שלי).
בנוסף, משרד התקשורת הישראלי
הפסיק להתייחס ל-ISP הקטנים
בשימועים, בכללים ו
בתקנות הנוגעות ל"שוק הסיטונאי" ול
כל השלכותיו. את 40 ה-ISP הקטנים הקיימים בישראל, פשוט "
לא סופרים ממטר", במשרד התקשורת הישראלי,
הפוך לגמרי מהנעשה בארה"ב.
שם מבינים כנראה כמה דברים בסיסיים בכלכלה וברגולציה, שבישראל
לא מסוגלים להבין אותם.