"סצנת הסטארטאפים" אינה מוגבלת לגוש דן. באשדוד סיים מחזור נוסף של האקסלרטור הייחודי TheHive by Gvahim ב-Demo Day, שבו התחרו 9 סטארטאפים מעניינים, שנחשפים כאן לראשונה, בפני חבר שופטים נכבד. מי הגיעו לצמרת וזכו בפרסים הכספיים?
מאת:
אבי וייס, 12.1.17, 07:20
האקסלרטור הייחודי
TheHive by Gvahim מ
אשדוד, בניהולו המסור של
טל קלם (בתמונה משמאל)
ואיזבלה פיליפוב (רכזת התכנית), שיש לו "ועדת היגוי" מרשימה (
כאן), סיים את המחזור החמישי ביום 10.1.17 ב-Demo Day, שנערך בהשתתפות קהל רב, שהגיע מכל קצוות הארץ, בבניין החדיש והיוצא דופן בשם "בית
אריה קלנג", שהוא גלריה לאומנות ובית האמנים בעיר אשדוד.
טל קלם, מנהל האקסלרטור: "אנו חוגגים היום את ה-Demo Day החמישי שלנו, אחרי חצי שנה של עבודה קשה של
כל היזמים, שלנו ושל המנטורים המסורים, שיש לנו באקסלרטור, שעבדנו עמם ביחד כדי להביא להצלחת התכנית.
אנו מריצים תכנית ייחודית המשותפת לעיריית אשדוד, שתומכת בנו מכל הכיוונים, בעיקר בגלל שכ-40% מתושבי אשדוד הם עולים חדשים וראשי העיר מאמינים, שבאמצעות יזמות ניתן לקדם את העולים עצמם ואת העיר גם יחד.
JNF-UK שותפה לנו ואנו ב-
TheHive חלק מעמותת "
גבהים", שהיא עמותת בת של קרן רש"י.
יצאנו לדרך לפני כ-3 שנים והיינו האקסלרטור הראשון והיחיד בעיר אשדוד. לאחרונה, נבחרנו להיות בין 5 האקסלרטורים המובילים בישראל. זה הישג בלתי רגיל עבורנו. תודתי לכל מי שתומך ומסייע לנו בגלוי וגם בשקט מאחורי הקלעים.
היזמים, שעברו אצלנו, גייסו מעל ל-10 מיליון דולרים. עד היום, ב-5 הסבבים סיימו אצלנו 37 סטארטאפים. 70% מהם עדיין פעילים ו-50% גייסו כסף (40% מהם גייסו כסף כשהיו בתוך תכנית האקסלרציה, או ממש בסיום התכנית). הזוכים בתחרויות ה-Demo-Day בסבבים הקודמים הצליחו מאד ורובם נשארו באשדוד והתרחבו ומעסיקים כוח אדם מאשדוד וסביבתה הקרובה. זה טוב לעיר וטוב לדרום ולעולם היזמות בדרום.
9 הצוותים, שייחשפו היום ויתחרו על הפרס הראשון ושני, יעמדו בפני צוות שיפוט הכי טוב שיכולנו להביא לאירוע הכולל את:
- יזהר שי, משקיע, Canaan Partners IL.
- לירון עזריאלנט, משקיעה, Meron Capital.
- מרק און, מנכ"ל Gett IL.
- אודי שמאי, מנכ"ל PizzaHut - First Change
- מישל עבאדי, משקיע, Maverick Ventures IL.
- טליה רפאלי, משקיעה, StageOne Ventures.
הפרסים לזוכים הם מתנת
Gett IL ותודתי על התמיכה בנו: 10 אלף ש"ח לזוכה במקום הראשון ו-5 אלף ש"ח לזוכה במקום השני".
9 הסטארטאפים, שנחשפו והתחרו ב-Demo day באשדוד:
- Comroads - היוזמה הזו מעוניינת לשנות את המצב בו מבוטחים משלמים (תשלום השתתפות עצמית והעלאת הפרמיה) בגין מקרי ביטוח בהם לא היו אשמים ולחליפין משלמים פרמיות שאינן תואמות/משקפות את רמת הסיכון הספציפית שלהם. Comroads הינה פלטפורמה שמטרתה לספק לחברות הביטוח ראיה מצולמת של האירוע הביטוחי, לפי מקום האירוע וזמן ההתרחשות, וזאת באמצעות טכנולוגיה הקיימת כבר היום בכבישים, ובדרך זו להקטין את העלויות וההפסדים של חברות הביטוח, בגין תביעות לא מוצדקות והונאות ביטוח, ובכך גם להוריד את העלויות אותן משלמים הנהגים עבור ביטוח הרכב. בנוסף, היזמים מאמינים שבאופן זה ניתן עם הזמן גם לשפר באופן משמעותי את תרבות הנהיגה בכבישים..
- Cintake - מטפל וירטואלי תוך שימוש ב-AI כדי לטפל בבעיות פסיכולוגיות ובמיוחד בדיכאון של עובדים. הפתרון מיועד לחברות המשלמות הרבה כסף לביטוחים בלי שהעובדים פונים לטיפול ופוגעים בפריון העבודה שלהם ושל חבריהם.
- AdFlurry - .יצירת מסעי פרסום אוטומטיים עבור כל אתר, לאור ניתוח אוטומטי של תכני האתר, ובמיוחד מיועד לעסקים קטנים שאין להם תקציבים ליצירת מסעי פרסום מושקעים.
- Depoint - מערכת לניהול עובדים ואנשי שטח בכל תחומי עולם העבודה. מיועד בעיקר לעסקים מעולם ה-Low-tech, עסקים שלא מפעילים כלים של רשתות חברתיות וכלים חברתיים עסקיים כמו שיש בחברות הייטק. המערכת מופעלת על הסמארטפונים של המנהלים והעובדים והיא מאוד ידידותית וקלה לתפעול וניתנת להתאמה לצרכים הייחודיים של כל עסק.
- Feevy - מערכת לחשיפה אישית באמצעות תמונות תלויות מיקום והעסק שבו מצולמות התמונות. מאפשר לעסקים להפוך תמונות סלפי וכיו"ב, שמצולמות ע"י אנשים הנמצאים בעסק ומצלמים את עצמם או חבריהם בסמארטפון, לכלי פרסומי ברשתות חברתיות השונות.
- Becopia - מפתחים פלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה אוטומטיים בין עסקים, שיתופי פעולה המביאים ערך ולידים לשני הצדדים. מבוסס כלים של Big-Data ו-Machine Learing.
- Picacake - יצרו שוק חדש ליצירת עוגות מותאמות אישית, כך שכל ילד או מבוגר יכול לעצב לו את העוגה לכל אירוע או מטרה. השירות והפלטפורמה הזו מיועדת לשוק הקונדיטוריות והמאפיות הקטנות, שיוכלו לפתוח זרם הכנסות חדש מהזמנת עוגות אישיות און-ליין.
- ArcWith - פלטפורמה ליצירת שוק לעיצוב פנים ושירותי ארכיטקטים מקוון. החלו בהרצת המערכת בברזיל, לחבר בין מחפשי עיצוב פנים לספקי שירותי עיצוב פנים וארכיטקטים מקצועיים, עם יכולת רכישת המוצרים המעוצבים ישירות מהאתר.
- Organooz - מערכת לשימור אנרגיה ולעברת אנרגיה בצורה מהפכנית ושונה לגמרי. באים לפתור את בעיית העברת החשמל המתבזבז בקווי העברה הקיימים, שמועבר בשיטה, שלא השתנתה זה יותר מ-100 שנה. בשיטה החדשה מעבירים את האנרגיה החשמלית בסיבים אופטיים בצורת אור, במקום להעביר את החשמל על חוטי חשמל. אם המיזם הזה יצליח, מדובר בלא פחות ממהפכה של ממש בעולם החשמל והעברת אנרגיה ברחבי העולם.
במקום
הראשון זכה מיזם
DePoint ובמקום
השני זכה מיזם
Comroads.
בתמונה: הזוכים במקום השני: מיזם Comroads:
בתמונה: הזוכים במקום הראשון: מיזם Depoint:
צילום קבוצתי של כל בוגרי המחזור החמישי של האקסלרטור TheHive By Gvahim מאשדוד:
בתמונות: מימין:
פטריסיה להי-אנגל, מנהלת תכנית האקסלרטורים ליזמות - TheHive By Gvahim. משמאל:
איזבלה פיליפוב, רכזת התכנית TheHive By Gvahim באשדוד: