איך מגיעים למיליארד הורדות ו-40 מיליון משתמשים ממיזם המיועד לילדים?
דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מגיעים למיליארד הורדות ו-40 מיליון משתמשים ממיזם המיועד לילדים?
חשיפת הסודות מאחורי הסטארטאפ הישראלי המצליח למשחקי ילדים - TabTale, חשיפת 3 סטארטאפים חדשים (מי מהם זכה בבחירת "חביב הקהל"?) ובנוסף: מה היא הדרך להוריד משקפיים רק בעזרת אפליקציה סלולרית? כל זאת ועוד,במפגש Startup Grind ליזמים, משקיעים ומפתחים.
מאת: אבי וייס, 8.10.16, 17:00
בלעדי: קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני מעל ל-3 שנים, נמצאת בצמיחה מואצת, מונה כיום כבר למעלה מ-3,000 איש (גם בפייסבוק), מיוזמתו של שחר מטורין (בתמונה משמאל). כ"כ, שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש, סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל, וצוות מתנדבים מסור (בתמונה למטה).
באירוע,שהתקיים בלאומיטק בת"א בהשתתפות מעל ל-80 יזמים, משקיעים, מנטורים ומפתחים, התקיים מפגש מרתק עם שגיא שליסר, מייסד ומנכ"ל TabTale, סטארטאפ השוכן ברמת החייל בת"א.
בתחילת המפגש נחשפו 3 סטארטאפים חדשים, כשהקהל הצביע ובחר מי הסטראטאפ החביב עליו. כך, שמיזם זה יזכה לחשיפה מלאה ב-Startup Grind במפגש המרתק הבא, שייערך ב-31.10.16 עם Fiona M. Darmon מ-JVP, שהיא אולי האישה המובילה והמנוסה ביותר בתחום קרנות ההון סיכון בישראל.
רם יוניש (בתמונה משמאל): "היום אנו במפגש ה-30 של סניף ת"א של Startup Grind, בהחלט הישג יפה עם כ-3 אלף חברים, כשהתחלנו ממש מאפס לפני כ-3 שנים. תודתי לכל המתנדבים המלווים אותנו לאורך השנים ולנותני החסות, שבלעדיהם לא היינו יכולים לקיים את הפעילות הנהדרת הזו לטובת עולם היזמות הישראלית.
אחד הספונסרים החדשים שלנו זו חברת Chivas, שמתברר, שהיא לא רק וויסקי מעולה, אלא גם יזמות. זו חברה, שיש לה זרוע ליזמים בשם The Venture. החברה עורכת תחרות יזמות בינלאומית, במסגרתה החברה תשקיע עד מיליון דולרים במיזמים חברתיים, כדי להביא לשינוי מהותי חיובי בעולם. בשנה שעברה EyeControl הישראלית, שמפתחת תקשורת בין-אישית לחולי ALS, הגיעה למקום שלישי בתחרות הזו וזכתה ב-132 אלף דולרים. כל יזם, שיש לו רעיון בתחום החברתי, מוזמן להגיש מועמדות כאן, עד 1.12.16.
אנו מציגים היום 3 סטארטאפים חדשים:
NeuroApplied: מערכת לבדיקת מגמות דעת קהל וטעמים של הציבור. פתרון שמאוד מתאים לבדיקת חוזקו של מותג.
Shmooz: מערכת חדשה לשליטה מלאה על השיחות הנכנסות והעברת השליטה: מי יכול להתקשר אליך, לידיים שלך.
המיזם NewTone זכה כ"חביב הקהל", יציג במפגש הבא את פרטי המיזם. ניתן כעת את הבמה למיזם שזכה כ"חביב הקהל" באירוע הקודם שהציג את המיזם, שזכה כחביב הקהל של קהילת Startup Grind".
GlassesOff: מיזם מבית Innovision-Labs,שהוא למעשה אפליקציה סלולרית המאמנת את המוח לראות בלי משקפיים. היזמים מבטיחים 90% הצלחה בהורדת המשקפיים מכל מי שמשתמש בפתרון המהפכני הזה. סרטון הסבר איך הפלא הזה קורה - כאן. מדובר במהפכה של ממש שמורידה גם את המשקפיים וגם את עדשות המגע מעל העיניים, הכל באמצעות אימון של המוח באמצעות אפליקציה בסמארטפון. המערכת מוגנת פטנט והיא פרי מחקר אקדמי של כ-20 שנה, נבדקה ע"י מעבדות רבות ובכלל זה בארה"ב עם אחוזי הצלחה מדהימים.
שחר מטורין (בתמונה משמאל, עם צוות המתנדבים של Startup Grind ת"א עומד מאחורי שגיא שליסר במרכז): "בסוף החודש שחלף חגגנו את סיום הקיץ, במסיבה השנתית שלנו, מסיבה, שהייתה הצלחה ענקית.
חגגנו 3 שנים מאז שנוסדנו, ומאז גדלנו מסניף אחד בתל-אביב ואנו בתהליכי הקמה של סניפים בחיפה, ירושלים ובאר שבע, בנוסף ל-2 סניפים של הרשת העולמית Startup Grind, שקמו ברמאללה ובעזה.
אנו מקווים לקשר את כל הסניפים בארץ יחד ונתכנן אירועים משותפים של כל 4 הערים בישראל, שיהיו בהן סניפים של Startup Grind.
ב-21 עד 22 בפברואר 2017 ייערך הכנס העולמי של Startup Grind בסיליקון ואלי שבאה"ב.
אנו מעוניינים להוציא לאירוע בארה"ב משלחת של סטארטאפים ישראליים, שיוכלו להשתלב ולמצוא שפה משותפת עם אלפי היזמים, המשקיעים והמנטורים, אותם יפגשו פנים אל פנים שם, כדי ליצור ביחד דברים חדשים, שיובילו להצלחות חדשות.
אני מצפה לפגוש את חברי הקהילה המצוינת שלנו באירועים הבאים, שכבר יש לנו בתכנון, בלוח האירועים שלנו".
שגיא שליסר, (בתמונה משמאל, מצד ימין, עם רם יוניש), מייסד ומנכ"ל TabTale: "בצעירותי אהבתי לכתוב, ממש כתבתי הרבה במיוחד לילדים. כבר בגיל 25 כתבתי ספרי ילדים וזה נמכר דרך ארגון 'לתת'. כיום, ספרי ילדים נמצאים באינטרנט, במהדורות דיגיטליות. זה שינה את כל העולם של ספרי הילדים.
כבר מגיל צעיר נחשבתי ל'גיק' ושיחקתי בהמון משחקי מחשב. בצבא הייתי קצין ופיתחתי שם במסגרת שירותי מערכת לחיל האוויר. כשהשתחררתי, לא התנתקתי מהמערכת הצבאית ובמילואים, המשכתי לפתח את המערכת הזו, שהפכה לחיונית יותר אחרי אסון ההליקופטרים בצפון.
ב-1999 הצטרפתי לסטארטאפ ונחשבתי בו כיזם משותף, מיזם בתחום ה-B2B. אולם, 'הבועה התפוצצה' אחרי נפילת התאומים ונפלנו גם כן. הצטרפתי כשכיר לארגון פיננסי, שבו הייתי 7 שנים. במהלך השנים חשבתי מה לעשות עם העתיד שלי והחלטתי לעבור לחברת מרקורי, עד שנקנתה ע"י HP. אחרי כן הצטרפתי לחברת סאפיינס וגם שם הייתי כ-7 שנים. כך, שהרקע והניסיון שלי בתחום המחשבים והפיתוח הוא מאוד נרחב.
אחרי כל כך הרבה שנים כשכיר, התחלתי להרגיש קצת משועמם, למרות שכבר הגעתי לדרגת CTO בסאפיינס, וגם עסקתי לא מעט ברכישות ומיזוגים, למשל רכשנו כמה חברות תוכנה דוגמת FIS. היו לי כמה רעיונות בראש, ומנכ"ל סאפיינס היה גמיש ונתן לי חופש להתחיל להתעסק עם המיזם שלי, שכיום קרוי TabTale.
מתחילת הדרך הבעיה הראשונה שלי הייתה למצוא שותפים לדרך ולרעיון. מצאתי 2 שותפים (אורן קושניר וניר בז'רנו), שסייעו לי להקים את המיזם הזה, בזמן שעוד הייתי CTO בסאפיינס. אני התמקדתי בעיקר בתחום האסטרטגיה והנעת תהליכים. התחלנו ביוני 2010, אבל רק באפריל 2013 עזבתי את סאפיינס והצטרפתי באופן מלא לצוות של TabTale.
כיום, עפ"י הנתונים הרשמיים של חברת המחקר העולמית גרטנר, אנו מספר 9 בעולם בהורדות של האפליקציות שלנו, בכל החנויות, דהיינו: בחנויות של גוגל ואפל גם יחד. בתחום ה-iOS בארה"ב אנו מספר 3 בהורדות אפליקציות. אנו מובילים באופן מוחלט בתחום ההורדות של אפליקציות לילדים. עד היום הורידו מעל ל-1.2 מיליארד פעמים את האפליקציות שלנו. זה הישג בלתי רגיל למיזם ישראלי בתחום שהוא מאוד תחרותי, תחום האפליקציות למשחקים וספרים לילדים.
כיום אנו כ-250 עובדים בישראל, יש לנו עובדים במקדוניה ובמדינות נוספות כולל בסין. יש לנו כ-30 עד 50 מיליון הורדות כל חודש ויש לנו כ-40 מיליון משתמשים ייחודיים,כל חודש.
הפתרון והייחוד שלנו נמצא במשבצת של משחקים לילדים. פיתחנו תשתית מאוד חזקה מבחינה טכנולוגית, שמוכיחה את עצמה. המערכת שלנו מאפשרת לנו לפתח די במהירות תכנים לילדים וסביב זה אנו מניעים את כל שאר הנושאים דוגמת מוניטיזציה, פרסונליזציה וכיו"ב.
ההתחלה של הדרך שלנו הייתה עם ספרים אינטראקטיביים לילדים. זה מייד הפך ללהיט. התרחבנו בתחום הספרים גם לספרי לימוד לילדים ולכל תחום, כולל סימולציות לילדים. כדי להתפתח, רכשנו לא מעט חברות, למשל סטודיו בסרביה, שההתמחות שלו זה פיתוח משחקים מסוג Casual. הרכישות מוכיחות את עצמן וכיום הולך לנו די יפה. אנו מפתחים בכמויות ויוצאים עם לפחות 4 משחקים חדשים כל חודש. עד עתה פיתחנו מעל ל-450 משחקים לילדים.
הסיבה, שאנו מפתחים המון משחקים לילדים, כי לכל משחק יש 'חיי מדף' קצרים. ילד משחק ואחרי זמן קצר זורק את המשחק. ילדים מאבדים עניין במשחק די מהר. זה שונה ממשחקים למבוגרים יותר.
כנשכנסו ב-2010 לשוק ידענו, שילדים קוראים ספרים מקוונים, אבל רצינו לתת להם חוויית שימוש טובה יותר. התחלנו עם ספרים בסיסיים ביותר, עם כמה דפים. ההחלטה הכי חשובה שלנו הייתה לפתח ספר מיוחד לכריסמס (חג המולד), ספר של 6 עמודם בסך הכל. זה הצליח והביא כחצי מיליון הורדות בחצי חודש, ממש לפני הכריסמס. כך, שההצלחה הגיעה ממש בהתחלה.
הספרים שלנו מההתחלה היו חופשיים. כי קודם רצינו להיכנס לשוק ולראות אם הספרים שלנו בכלל מעניינים את הילדים. רצינו לראות איך זה עובד ולא רצינו לגבות כסף מהילדים או למעשה מהוריהם, על ספר חדש מחברה, שהם לא מכירים אותה. כיום, המודל שלנו הוא 'פרימיום' ובנוסף יש הכנסות מפרסומות InApp.
אוכלוסיית היעד שלנו היא ילדים מעל לגיל 4, שכבר מורידים עצמאית תכנים מהאינטרנט ובכמויות. אנו מעסיקים אנימטורים ויוצרים ממדינות שונות, כדי שהתוכן, הדמויות והצורות יתאימו למה שיש באותן מדינות. כך שהתוכן שלנו הוא בינלאומי ואנו מתאימים אותו לכל השווקים בעולם.
מבחינת השקעות, התחלנו עם כסף פרטי שלנו. כדי לגדול, חיפשנו השקעה, 'מגמה' היו המשקיעים הראשונים בנו ומאז מלווים אותנו, למרות שהצטרפו בהמשך עוד משקיעים. קיבלנו גם תמיכה מהמדען הראשי בתחילת הדרך, אבל הכסף הזה נגמר די מהר ב-2012. כך, שתקופה לא קצרה מימנו את עצמנו מהכסף של עצמנו.
אני מאמין, שההצלחה שלנו היא תוצאה של שיווק נכון. מחלקת השיווק שלנו זו מחלקה עצמאית, שמפתחת יוזמות שיווקיות עם כלי אנליטיקה חדישים. הם אלה המובילים אותנו קדימה.
אני מאמין בחזון של בניית חברה גדולה בארץ ולא לעשות אקזיט מהיר, אלא אם יש לך הצעה טובה, שלא כדאי לך לדחות אותה.
הטיפים, שאני יכול לתת מהנסיון שלי ליזמים צעירים:
השקיעו באנשים, זה הכי חשוב.
היו אתם עצמכם. תאמינו בעצמכם.
אל תגזימו ואל תתתפארו יותר מדי. לא כל רעיון זה Waze הבא.
אם אתם טובים, תצליחו וישקיעו בכם.
אני מאמין בגידול אורגני אבל אם צריך לרכוש כדי לגדול, אז רוכשים. אנו רכשנו עד כה 4 חברות, הרוב חברות סטודיו, שהתאימו לנו וסייעו לנו בגידול העצמי שלנו. אנו עדיין מחפשים חברות המתאימות לנו לרכישה ונרכוש מה שייענה לצרכים המתפתחים שלנו.
המטרה שלנו כיום היא להגיע ל-100 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש. בנוסף, אני מעוניין להתפתח בתחומים חדשים של משחקים לילדים ולתחומים משיקים. אני מאמין ויכול להעיד מנסיוני, שכל יזם אמיתי 'יושב' על כמה רעיונות, שיש לו בראש, והוא מגלגל את הרעיונות אצלו בראש כל הזמן.
אני מאמין, שכל אחד יכול להחליט מתי הזמן המתאים לממש את היוזמות, שיש לו בראש, ולצאת עם זה לעולם הרחב. זו התמצית של היזמות. זה בא מבפנים ולא ניתן לעצור את זה"