Telecom News - מש' התקשורת הודיע ל"גולן טלקום" ו"הוט מובייל" על כוונתו להטיל עליהן קנס

מש' התקשורת הודיע ל"גולן טלקום" ו"הוט מובייל" על כוונתו להטיל עליהן קנס

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מש' התקשורת הודיע ל"גולן טלקום" ו"הוט מובייל" על כוונתו להטיל עליהן קנס
משרד התקשורת הודיע ל"גולן טלקום" ו"הוט מובייל" על כוונתו להטיל עליהן קנס
מאת: מערכת Telecom News, 16.4.19, 14:10MONEY FREE
 
זאת, בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. עדכון בסוף הכתבה. 
 
משרד התקשורת הודיע ל"גולן טלקום" ו"הוט מובייל" על כוונתו להטיל עליהן קנס בסך 300,000 ₪ בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט.
 
מפקחים ממינהל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת ביצעו עסקאות פרונטאליות (כ"לקוח סמוי") במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של  "גולן טלקום", שבמהלכן הצטרפו לתכנית תעריפים, הכוללת גלישה באינטרנט, אותה הציגו כמיועדת לקטינים בגילאי 9-10.
 
בכל העסקאות שבוצעו (100%) לא יידע הנציג את המנוי (המפקח) במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאמור. המידע האמור לא נמסר למנוי למרות שתכניות התעריפים בכל העסקאות כללו שירות גלישה באינטרנט והמנוי הדגיש שהעסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.
 
בשל תיקון חוק התקשורת, שנכנס לאחרונה בתוקף, סכומי העיצומים הוכפלו.
 
לאחרונה הודיע משרד התקשורת על הכוונה להטיל עיצומים כספיים על חברות התקשורת בשל הפרת הוראות רישיון בנושא הגנה על קטינים. על "פלאפון" בסך של 700,000 ש"ח - כאן, על "פרטנר" בסך של 1.1 מיליון ₪ - כאן, ועל סלקום בסך של 1.1 מיליון ₪ (הערת מערכת: הודעה לגבי סלקום טרם פורסמה באתר משרד התקשורת).
 
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת: "משרד התקשורת ימשיך לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט כדי למנוע פגישה בקטינים".

עדכון 27.5.19, 16:30: לפתע עלה באתר משרד התקשורת (כאן) דיווח חדש אודות הקנס שהוטל על גולן טלקום. הפעם ההודעה מנוסחת בדיוק לפי החוק ונראית על פניה נכונה, למעט עובדה אחת שחסרה בה: אין המועד מתי בוצעה פעולת הפיקוח. על פי הדיווחים שכבר פרסמתי, מדובר בפעולת פיקוח שבוצעה לפני כ-3 שנים (!). למעט הנקודה המהותית הזו, הניסוח של ההודעה הוא שיפור שכנראה נובע מכך שהמשרד קורא את הכתובת של Telecom News ומפיק לקחים וזה תהליך מבורך. 



 
 
Bookmark and Share