5 סטארטאפים ישראלים עם פתרונות חדשניים עלו לגמר תחרות Insurtech Israel
מאת:
מערכת Telecom News 14.2.17, 22:40
הפיינליסטים, שנבחרו מתוך כ-80 מיזמים, מייצגים חתך של טכנולוגיות ביטוח בתחומי חיזוי הונאות, ביטוח עסקים קטנים, ביטוח מטענים בינלאומיים ופתרונות לקשרי לקוחות. המנצח יבטיח לעצמו השקעה של מיליון דולרים.
5 סטארטאפים ישראלים עלו לגמר תחרות
Insurtech Israel. היוזמה
Insurtech Israel היא ראשונה מסוגה בארץ לסטארטאפים בתחום טכנולוגיות הביטוח (
Insurance technologies). אירוע הגמר ובחירת הסטארטאפ הזוכה, ייערך ב-22.2.17 בגלריה דובנוב בת"א.
התחרות היא בהובלת קרן ההון הישראלית
JVP ו-
AXA, מחברות הביטוח הגדולות בעולם ובשיתוף
Deloitte, חברת
Earnix, פירמת עו"ד
HFN (הרצוג פוקס נאמן) ו-
Startup Nation Central.
המנצח יבטיח לעצמו השקעה של מיליון דולר מקרן
JVP. כמו-כן, תבחן אפשרות להשקעה נוספת מ-
AXA Ventures, והצטרפות לתוכנית, שמפעילה -
Kamet, זרוע ההשקעות של
Ventures AXA לחברות
Early stage הפועלת בפאריס.
התחרות הושקה בישראל בנובמבר 2016, ויצרה עניין רב בתעשייה המקומית והבינלאומית. מעל 80 סטארטאפים, שמייצגים חתך מגוון של פתרונות טכנולוגיים חדשניים מעולם הביטוח בתחומים שונים, ניגשו לתחרות, חלקם אף ממדינות אירופה וארה"ב.
לאחר תהליך סינון קפדני, נבחרו 14 סטארטאפים לשלב חצי הגמר, מתוכם העפילו לגמר 5 חברות. הזוכה ייבחר ע"י צוות שיפוט הכולל את שותפי
JVP,
AXA,
Kamet,
Deloitte,
Earnix,
HFN ו-
SNC.
בגמר יתמודדו הסטארטאפים הבאים, שצוות השיפוט מצא אותם כמבטיחים ביותר:
Leo – המתאים לדור המילניום את מוצר הביטוח האופטימאלי עבורו. ליאו הוא עוזר אישי לכל ענייני הביטוח. השירות מתבסס על ניתוח דאטה ובינה מלאכותית ומציע למשתמשים פוליסות המותאמות לצרכים שלהם ובדיוק בזמן בו יזדקקו להן. הסטארטאפ מתכוון לשנות לחלוטין את חווית הביטוח של דור ה-
Y, ומפשט אותה דרך חוויית משתמש נוחה. ליאו, שפותח כצ'אט-בוט וכרגע פועל על פלטפורמת פייסבוק מסנג'ר, מתזכר את המשתמש לפני מועד סיום הפוליסה, שולח עדכונים חכמים ומסייע בתהליך התביעה. ליאו כבר עובדים בשיתוף פעולה עם מגוון חברות ביטוח בארה"ב
Click-Ins – פלטפורמה לזיהוי הונאות ביטוח. הסטארטאפ פיתח את פלטפורמת
getmeIns להורדת
Loss Ratio של חברות הביטוח. הוא מיישם את המתודולוגיה המודיעינית לעולם הביטוח כדי למנוע הונאות לפני התרחשותן או לזהותן מבלי לשלם הון עתק לחוקרים פרטיים. המודל של
getmeIns הוא "מודיעין כשירות" המתוכנן לחזות הונאות כבר במעמד הקנייה. כדי לאפשר זאת משולבות דיסציפלינות רבות, כגון: ניתוח קשרים, מקורות גלויים, עיבוד אותות, פוטוגרמטריה ואחרות.
Jones - פלטפורמה נוחה ומוזלת לביטוח לעסקים קטנים. הסטארטאפ מאפשר לעסקים קטנים לקנות בלחיצת כפתור ביטוח, שנעשה זול יותר ככל שהם צוברים יותר ניסיון. כיום בעלי עסקים חדשים נאלצים לשלם פי 3 על ביטוח, אולם ביטוח הוא תנאי חובה כאשר עסק רוצה לחתום על חוזה עם לקוח. הפלטפורמה של החברה רושמת ביטוח צד ג׳ עבור כל חוזה בנפרד באמצעות לחיצה אחת במובייל
.
TrueNorth - העוזר למבטחי מטענים בין-לאומיים לחסוך בעלויות באמצעות מערכת תומכת החלטה לניהול תביעות. המערכת מנתחת את התביעות בהתבסס על נתוני אמת, שמקורם בחיישנים המותקנים על גבי המטענים עצמם, בשקלול התנאים הייחודיים של כל פוליסה. התוצאה היא כלי עזר משמעותי המייעל את הליכי ניהול התביעות, תוך שמירה על שקיפות מלאה של חברת הביטוח מול המבוטח.
Seegnature - המספק פתרון רב ערוצי מבוסס ענן לעריכה וחתימה של מסמכים ואימות זהות. הוא פיתח את פלטפורמת הדור הבא ל-
customer engagement המאפשרת לחברות להגדיל אחוזי סגירת עסקאות ולהימנע מצורך במפגש פיזי ע״י הסרת חסמים בשלב סגירת העסקה. הסטארטאפ מספק פתרון רב ערוצי מבוסס ענן לעריכת וחתימת מסמכים ואימות זהות (לפי חוק איסור הלבנת הון), שנותן מענה גם לתהליכים בשירות עצמי של לקוח וגם לתהליכים בזמן אמת מול נציג חברה. החברה זכתה לאחרונה במקום הראשון בתחרות הסטארטאפים של ישראכרט וכבר החלה לעבוד עם 4 מ-5 חברות הביטוח המובילות בארץ תוך 5 חודשים מההשקה.
יואב צרויה, שותף בקרן
JVP: "זיהינו, ביחד עם
AXA, שבארץ יש חברות רבות היכולות להציע פתרונות לעולמות הביטוח, אך מתקשות בהגעה ללקוחות ואינן חשופות מספיק להזדמנויות הקיימות בעולם זה. רצינו לייצר גישה בלתי אמצעית לסטארטאפים בתחום למובילי השוק הגלובלי. התמקדנו במציאת חברות העונות על הקריטריונים הבאים: רעיון פורץ דרך, טכנולוגיה חדשנית וייחודית, צורך שוק משמעותי המצדיק את פיתוחה של הטכנלוגייה, יתרון תחרותי, צוות מקצועי ומיומן ויכולת פיתוח אב-טיפוס של המוצר בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים.
המגמות, שעלו באופן מובהק מהמיזמים, שנגשו לתחרות, מצביעות על חדשנות מגוונת בפתרונות טכנולוגיים המותאמים לאתגרים המתהווים של שוק הביטוח. ככאלו, המיזמים עוסקים, בין היתר, בפיתוח מערכות זיהוי ואימות נתונים,
automotive safety technologies, ביג דאטה, בריאות מקוונת, ניתוח סיכוני סייבר,
customer engagement ועוד".