משטרת ישראל: אזהרה לציבור: עבריינים מתחזים לנציגי בנק וחברות אשראי
מאת:
מערכת Telecom News, 25.1.22, 18:20
אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך, שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ, יש להניח שמדובר בהונאה. מהו דפוס הפעולה של ההונאה?
בחודשים האחרונים מזהה משטרת ישראל עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה, שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, באמצעות יצירת קשר טלפוני לסמארטפון של הקורבן והתחזות העבריינים לאנשי חוק/נציגי בנק וחברות אשראי.
מגמה זו באה לידי ביטוי בתלונות המוגשות במשטרה, שבמרכזן עומד דפוס פעולה דומה:
הקורבן מקבל שיחת טלפון בה עבריין המתחזה לעובד בנק/חברת אשראי, מזהיר אותו מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.
בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית, לכאורה, מחברת האשראי/בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, שדורש ממנו את פרטיו המזהים, כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה. זאת, באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו.
במקרים אחרים, נאמר לקורבן, שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף ל"חשבון האשראי החדש", שהונפק לו ע"י חברת האשראי.
בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה, שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם, שמגיע לפגוש בו, או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש, שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל. זאת, באמצעות עמדות ציינג'ים/"מזומן בזמן" הפרוסות במקומות שונים בארץ.
השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון אמיתיים של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה.
אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך, שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ, יש להניח, שמדובר בהונאה ויש ליצור קשר באופן אישי עם הבנק/חברת האשראי.