מחקר בקרב מנמ"רים: עד 2022 96% מהארגונים יעברו טרנספורמציה דיגיטלית
מאת:
מערכת Telecom News, 13.11.19, 13:41
כדי לזרז את תהליכי הדיגיטציה והחדשנות ולהביא להצלחה עסקית מהירה בעטים, כדאי למנמ"רים לאמץ 5 עצות המבוססות על ממצאי המחקר.
ממחקר ,שערכה
ServiceNow, בקרב 516 מנמ"רים ברחבי העולם עולה, שטרנספורמציה דיגיטלית
מגדילה את האפקטיביות של תחומי המפתח של העסק, כולל שירות לקוחות, משאבי אנוש, פיננסים,
IT, חוק ומשפט.
יחד עם זה, מנמ"רים רבים התלוננו, שהאתגר הגדול שלהם הוא לשכנע את הארגון, שטרנספורמציה דיגיטלית חיונית להצלחתו.
במחקר ,שנוהל ע"י
Oxford Economics, השתתפו 516 מנמ"רים מ-12 מדינות ומ- 24 מגזרי תעשייה. המחקר התבסס על ראיונות טלפוניים באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות, תוך הבטחת האנונימיות של המשתתפים. המדינות, שהשתתפו במחקר: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה/ניו זילנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, שבדיה, יפן וסינגפור.
המחקר מצא, ש-66% מן המנמ"רים
כבר בצעו אוטומטיזציה של 50% מתהליכי העבודה בארגון וכי
עד 2022 96% מן הארגונים יעברו תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית של מחצית מתהליכי העבודה בארגון, לכל הפחות.
יחד עם זה, המנמ"רים מדווחים על אתגר גדול בהשגת קונצנזוס של הארגון בנוגע לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.
כדי לזרז את תהליך הדיגיטציה והחדשנות ולהביא להצלחה עסקית מהירה בעטיים, כדאי למנמ"רים לאמץ את 5 העצות הבאות:
שתפו פעולה עם העמיתים שלכם בהנהלה: על פי המחקר, 61% מהמנמ"רים מדווחים על שיתוף פעולה עם סמנכ"ל התפעול, כדי להפוך את תהליכי העבודה בארגון לדיגיטלים, 50% מדווחים על שיתוף פעולה עם המנכ"לים ו- 21% אומרים, שהם הגורם היחידי בשכבת ההנהלה המוביל את הטרנספורמציה הדהגיטלית בארגון.
שתפו פעולה עם שותפים חיצוניים: 51% מן המנמ"רים אומרים, ששיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים לרוב אפקטיבי. עבור רבים מהם הערך, שהם מקבלים מקשרים אלה, מסייע בקידום התהליך ורק 17% אומרים, שקשרים אלה מאד אפקטיבים ותורמים לקידום פרוייקטים דיגיטלים.
יישרו קו בין מטרות הדיגטיזציה למטרות העסקיות: רק 18% מדווחים על יעילות גבוהה בניבוי מטרות עסקיות הנוגעות לכל האזורים בעסקי הארגון.
הטמיעו את מערכות המידע בתוך הארגון: מרבית המנמ"רים אינם מצטיינים בהטמעת מערכות המידע לרוחב עסקי הארגון. רק 15% מהמשתתפים במחקר מסכימים, שהארגון שלהם יעיל מאד בבניית צוותי מומחים סביב דיגיטיזציה של פונקציות ספציפיות בארגון.
עקבו אחר התוצאות והתאימו את האסטרטגיה כל פעם מחדש: מן המחקר עולה, שיש מקום לשיפור בכל הנוגע להידוק הקשר בין מאמצי הדידטיזציה ליעדים העסקים של הארגון, שכן רק 18% מהמנמ"רים מעידים על יעילות גבוהה במדידת ההתקדמות ועל הצגה סדירה של תוצאות בפני ההנהלה.
כריס פופ, סמנכ"ל החדשנות,
ServiceNow: "למנמ"רים יש תפקיד מפתח בהנעת אסטרטגיה הדיגיטיזציה של הארגון ומאמציהם מניבים תוצאות משופרות, לרוחב האגפים הקריטיים בארגון, לרבות: משאבי אנוש, פיננסים,
IT ומחלקת המשפט. עדין, מנמ"רים רבים נאבקים כדי להטמיע טרנספורמציה דיגיטלית ולהוכיח את יתרונותיה בפני ההנהלה.
כדי להטביע חותם בתחום, המנמ"רים צריכים לעודד שיתופי פעולה רוחביים בארגון, הטמעה של מערכות המידע בכל תהליך עסקי המתנהל והבטחת יישור קו מלא של ה-
IT עם המטרות העסקיות. מנמ"רים ,שישכילו לעשות זאת, יאיצו את המימוש של היתרונות העשויים לנבוע מטרנספורמציה דיגיטלית, כולל חדשנות, ביצועים פיננסים משופרים וביצועי עובדים טובים יותר".