כנס EduTech2017: הוכרז סטארטאפ זוכה בתחום החינוך המיוחד מבין ה-5 שעלו לגמר
מאת:
מערכת Telecom News, 28.2.17, 13:19
סך הכל השתתפו בתחרות 18 סטארטאפים בתחום החינוך המיוחד. שימוש בכלים ממוחשבים ואפליקציות מיוחדות פותח צוהר לעולמם של ילדים עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות, ומאפשר להם להשתלב בחברה וללמוד.
הסטארטאפ סנטידיו
Sentidio, שמפתח מערכת המספקת לילדים על הספקטרום האוטיסטי כלים ללימוד ושיפור הכישורים החברתיים שלהם בצורה משחקית, הוכתר ע"י ועדת שופטים של כנס התקשוב בחינוך
EduTech 2017 כסטארטאפ המוביל בתחום החינוך המיוחד.
באמצעות הפתרונות שמפתח
סנטידיו, לומדים ילדים עם אוטיזם, בעזרת סרטונים אינטראקטיביים, כיצד להתמודד עם סיטואציות חברתיות מאתגרות. הילדים לומדים זאת תוך מעורבות המטפל שלהם בבניית תכנית עבודה ומדידת התקדמות הילד, ותוך מעורבות ההורים להמשך הטיפול בבית
.
הפתרון, שמפתח
סנטידיו, מעניק לילדים על הספקטרום האוטיסטי משחק, שבאמצעותו הם יכולים ללמוד כישורים חברתיים בצורה מהנה ומרתקת. הילדים יכולים לראות את תוצאות פעילותם בסביבה בטוחה ומבוקרת, ולהבין את הדקויות של אינטראקציות חברתיות, שבחיים האמיתיים קל להחמיץ אותן.
סנטידיו מאפשר להורים לקחת חלק פעיל בהתקדמות הילד, ולעבוד איתו בבית. באמצעות מדדי התקדמות יכולים ההורים לעקוב אחר הטיפול בילד ולגלות מה הטוב ביותר עבורו. למטפלים מספקת הפלטפורמה סימולציות רבות של אינטראקציות חברתיות, שמאפשרות להקל על הילד בלימוד עצמי בבית, ולעקוב אחר התקדמות הטיפול.
בנוסף לסנטידיו עלו לשלב הגמר 4 סטארטאפים נוספים:
Calma - מערכת מציאות מדומה לילדים המאובחנים על הקשת האוטיסטית, שסובלים מעיבוד חושי לקוי. המערכת תומכת בטיפול מותאם אישית ומאפשרת גמישות טיפולית, שאינה זמינה באמצעים טיפוליים מסורתיים. ניתן לגשת למערכת באמצעות קסדת מציאות מדומה, בין השאר, ממיגוון סמארטפונים.
"הסיפור של גבי" - אפליקציה לחינוך מיני לבעלי צרכים מיוחדים. האפליקציה מיועדת לשימוש הורים, מורים ומטפלים העובדים עם ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים בנושא חינוך מיני. באפליקציה מאגר פעילויות לבנים ולבנות שמטרתם לתרגל עם הילד\הנער ניתוח והבנה של מצבים חברתיים ולקדם הפנמה ולמידה של התנהגויות מיניות וחברתיות מתאימות.
Axon School - כלי ממוחשב, שפותח ע"י נוירוטק, שמייצר שפה חדשה, שמאפשרת תקשורת ופעולות סביב עולם הקשב של התלמיד. מערכת
Axon School היא בבסיסה מבחן קשב, דמוי משחק מחשב, שמייצר פרופיל קשבי של הנבדק ואשר דרכו נוצרות המלצות המונגשות דרך המערכת, לשיפור ביצועים והתנהגות לכלל תלמידי הכיתה ובמיוחד לאלה הסובלים מקשיי קשב
.
FITS – מערכת בשם
Attention Heroלבעיית ה-
ADHD (הפרעת קשב). המשתמש מקבל אפליקציית משחק, שמורכבת מכל האלמנטים המשחקיים, שילדים מכירים, כאשר מאחורי המערכת תהליך מדידה וניהול שלבי קושי, שמביאים את המשתמש להישגים הרצויים, שהם מקסימום קשב וריכוז. המוצר מותאם לתירגול ביתי, לקהל המטפלים ולבתי ספר.
סך הכל השתתפו בתחרות 18 סטארטאפים בתחום החינוך המיוחד.
חבר השופטים כלל את עו"ד
אביב אילון (יו"ר), פרופ'
עדינה שמיר - ראש המגמה לחינוך מיוחד ויו"ר הוועדה לתואר שלישי בביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר
בטי שרייבר - חוקרת ומרצה בסמינר הקיבוצים בתחום יישומים טכנולוגיים בחינוך מיוחד, במחלקה לחינוך מיוחד ובתואר השני "טכנולוגיה בחינוך
", פרופ'
גילה קורץ - ראש המגמה לתואר שני בתקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים,
יעל אלשטיין - מנהלת המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא,
רינה כהן - מדריכה ארצית לתקשוב בחינוך המיוחד
, אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך,
יעקב שורי – מנכ"ל בנק מסד,
אבי ורשבסקי – מנכ"ל
MindCET,
אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.
כנס
EduTech 2017 נערך ע"י
קרן אתנה, יוזמת התכניות "מחשב נייד לכל מורה", "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" ו"טאבלט לכל מורה למדעים וטכנולוגיה".
אורי בן-ארי: "בשנים האחרונות אנו מגלים יותר ויותר, ששימוש בכלים ממוחשבים ואפליקציות מיוחדות פותח צוהר לעולמם של ילדים עם אוטיזם, ומאפשר להם להשתלב בחברה וללמוד. לעתים קרובות מסתבר, שילדים עם אוטיזם הם בעלי כישורים מופלאים, והם רק נזקקים לכלים הממוחשבים כדי להביא לביטוי את כישוריהם. אפילו צה"ל מגייס כיום בני נוער עם אוטיזם בדרגות מסוימות".
בתמונה מימין לשמאל: דפנה תמיר- מנהלת תכנית "מחשב נייד לכל מורה" בקרן אתנה, יעקב שורי, רון כהן
- מנהל שיווק ומכירות בנק מסד, לירון קלינגר - שותפה בסנטידיו, אורי בן-ארי
. (צילום: אמיר אלון)
.