סיני ליבל חושף תרגיל חדש, שנועד לשאוב כסף מהכיס של הלקוחות ב"שיטת מצליח": מי שמבקש להגדיל את חבילת הגלישה שלו בחודש מסוים מגלה, שהוא משלם סכומים הולכים וגדלים לפלאפון, כל חודש, לעולמים, גם אם לא חרג ממכסת הגלישה שלו בחודשים הבאים, ככתוב בהסכם של החבילה המקורית שלו עם פלאפון.
מאת:
אבי וייס, 29.6.20, 12:27
עוד לא נרגענו מהחשיפות של
סיני ליבל, (בתמונה משמאל), בנושאים דוגמת "
פרשת איקיוטק" וה"
השתוללות חברת הוט-מובייל", ו
סיני ליבל מביא לקוראים את התרגיל החדש של חברת פלאפון, שגם לא מהססת לשקר בתגובתה.
ביום
23.6.20 שלחתי לשר התקשורת,
יועז הנדל, לצמרת משרד התקשורת (כולל למנכ"לית החדשה
לירן אבישר בן-חורין), וכמובן לפלאפון את השאלות הבאות:
"הנדון: הפטנט של פלאפון" למי שמסיים את חבילת הגלישה שלו בחודש מסוים.
שלום רב,
1. לקוח של פלאפון ,שמסיים חבילת גלישה בחודש מסוים, מקבל מסרון (מצ"ב צילום), שבו הוא מופנה לאפשרות להגדיל את החבילה שלו, כדי להמשיך לגלוש (מעבר למגבלת הגלישה שיש לו בחבילה).
2. ברגע שהלקוח
מסכים להגדיל את חבילת הגלישה, הוא מגלה למרבה הפלא,שהוא
הסכים מבלי לדעת זאת מראש, לדברים הבאים:
א.
להגדיל את החבילה
לעולמים.
כלומר: הוא
ימשיך לשלם מידי חודש את תוספת הגלישה החריגה,
גם אם בכלל לא יחרוג מהחבילה בחודשים הבאים.
ב. הלקוח
קיבל חבילה של מוצרים ושירותים, שכלל לא הזמין (
מצ"ב הקובץ המכיל פירוט של כל המוצרים הללו) ובהם:
- חבילת Apps Plus: חודש ראשון חינם ומהחודש השני 14.90 ₪ לחודש וזה כולל את השירותים הבאים:
- שירות שיר בהמתנה.
- שירות Pelephone Books
- שירות Pelephone Cyber Total
- נפח גלישה נוסף של 5 גיגה.
- הטבת נפח גלישה נוסף של 2 גיגה בתשלום חודשי קבוע החל מהחודש הרביעי: 14.90 ₪ לחודש.
ג. כלומר:
מהחודש השני הלקוח משלם 14.90 ₪ לחודש ומהחודש הרביעי והלאה (עד קץ הימים) הוא משלם 29.80 ₪. על כלום.
ד. האחריות לביטול התשלומים הללו -
היא על הלקוח.
ה. פלאפון לא מזכירה ללקוח, שהוא
מתחיל לשלם תשלומים מיותרים על שירותים, שכלל לא ביקש, מידי חודש בחודשו ולעד, רק בגלל שבחודש מסוים ביקש להגדיל את חבילת הגלישה שלו.
ו. לשיטה הזו יש שם מאוד קליט: "
שיטת מצליח".
3. מה בדעת משרד התקשורת לעשות, כדי לעצור את השיטה הנלוזה והאנטי צרכנית הזו?
4. ממתין לעדכון".
ממשרד התקשורת תגובה טרם קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה
בנספח א' כאן).
מ
חברת פלאפון קיבלתי את התגובה הבאה: "הלקוח קיבל התראה על סיום חבילת הגלישה ועל כך, שבאפשרותו לרכוש נפח גלישה נוסף עם לינק לעמוד הרלוונטי לרכישה. בעמוד ניתנו מלוא הפרטים בנוגע להצעות השונות כולל העובדה, שהתשלום הינו חודשי וכן מידע נוסף. בנוגע לחבילה הכוללת שירותים נוספים, מדובר בהצעה, שקיבל בעת שיחה עם מוקד שירות הלקוחות ואין לה כל קשר להודעת הטקסט שקיבל".
תגובת
סיני ליבל לתגובת חברת פלאפון (מצויה גם
בתצלום כאן): "
אין קשר בין השאלה לתשובה.
לכן, חשוב
להזהיר את הלקוחות של חברת פלאפון מפני המכשלה הזו, שנתקלת באדישות מוחלטת של צמרת משרד התקשרות. התלוננתי במשרד התקשורת בעניין זה ב-21.6.20, אבל עד רגע זה לא חזרו אלי.
המענה של פלאפון, שנמצא כאן מעל, מפוברק לחלוטין. אחרי שהגדלתי את החבילה, ראיתי את פרטיה ולכן
אחרי ההגדלה התקשרתי למוקד של פלאפון,
כי לא רציתי להיות כבול לחבילה לעולמים.
גם מול נציג השירות של פלאפון, התברר לי, להפתעתי, שאין אפשרות להגדיל החבילה לחודש. רק לכל החיים (!).
בשיחה קיבלתי הגדלה של נפח הגלישה לאותו חודש בחינם, אבל לא ציינו, שהחינם הזה נגמר אחרי חודש
ואני אחרי חודש כבול לרשימת שירותים, שאני בכלל לא צריך ואמור לשלם על זה לעד, בלי כל קשר לכך שבחודשים הבאים, אני לא אחרוג ממכסת הגלישה שלי, שבהסכם המקורי שלי מול פלאפון".
הנה סיכום תגובתו הברורה של
סיני ליבל עם צילום המסך מהאתר של פלאפון: