אריקסון: גוברת המוכנות ל-5G
מאת:
מערכת Telecom News, 17.10.17, 22:34
בסקר השנתי בנושא רמת המוכנות לקישוריות דור 5 בחנה אריקסון את התוכניות והפעילויות בקרב המפעילים.
חברת אריקסון, משמשת כספקית הגדולה בישראל של תשתיות רשתות סלולר בארץ, פרסמה את תוצאות סקר המוכנות ל-
G5 ל-2017.
הסקר נערך ביולי 2017 בקרב 50 מנהלים בכירים בתחומים עסקיים וטכניים העובדים אצל 37 מפעילים ברחבי העולם, שהצהירו בפומבי כי הם עומדים להשיק שירותי
G5.
הדו"ח מראה, שמפעילים רבים האיצו את ההכנות לטכנולוגיה החדשה וש-78% מהמשיבים כבר עורכים ניסויים בשטח. בנוסף, 28% מהמשיבים מצפים לפרוס רשתות
G5 בשנה הבאה.
עוד עולה מהסקר, שהמפעילים פיתחו אסטרטגיות עסקיות לשירותי
G5 וכעת הם בוחנים מגזרים נוספים מעבר למגזר הצרכנים בחיפוש אחר הזדמנויות נוספות במגזר הארגוני והתעשייתי.
עפ"י ממצאי הסקר, המפעילים נוכחים לדעת, שהשוק הצרכני נעשה רווי ולפיכך התוכניות להטמעת
G5 נחלקות בצורה שווה בין מגזרי תעשייה (58%), משתמשים עסקיים (56%) וצרכנים פרטיים (52%).
3 המגזרים התעשייתיים המובילים, שציינו המשיבים בסקר: מדיה ובידור, תעשיית הרכב ותחבורה ציבורית. עם זאת, המשיבים דירגו גם את שירותי הבריאות, האנרגיה ושירותים ציבוריים בין המגזרים האטרקטיביים ליישומי
G5. רוב ברור של המשיבים סבור, שה-
IoT ימלא תפקיד חשוב וששיתוף פעולה עם צדדים שלישיים יהיה חיוני בהקשר זה.
באשר להפקת הכנסות מ-
G5 (מונטיזציה), המשיבים מאמינים, שיצליחו לחולל הכנסות נוספות מנתח שוק מוגדל, ניוד מנויי
G4, מחירים גבוהים יותר לשירותים חדשים והתרחבות למגזרים ארגוניים ותעשייתיים נוספים.
תומאס נורן, מנהל
5G Comercialization באריקסון: "בסקר של 2016 ציינו 90% מהמשיבים, שהצרכנים הם המגזר העיקרי, שבו מתמקדות התוכניות העסקיות של תחום ה
G5. השנה אנו רואים התפלגות שווה בין 3 מגזרים שונים וכי המפעילים מזהים הזדמנויות עסקיות לא רק בקרב הצרכנים הפרטיים אלא גם בקרב משתמשים ארגונים ותעשיות מתמחות".