Telecom News - באמת חשבתם שאם תגיבו BFF תוכלו לבדוק אם חשבון הפייסבוק מאובטח?

באמת חשבתם שאם תגיבו BFF תוכלו לבדוק אם חשבון הפייסבוק מאובטח?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> באמת חשבתם שאם תגיבו BFF תוכלו לבדוק אם חשבון הפייסבוק מאובטח?
באמת חשבתם שאם תגיבו BFF תוכלו לבדוק אם חשבון הפייסבוק מאובטח?
מאת: מערכת Telecom News, 25.3.18, 18:58

גם אתם הגבתם לפוסט עם המילה BFF כדי לבדוק אם חשבון הפייסבוק שלכם בטוח? נלחצתם כשהתגובה לא הפכה לירוקה? נפלתם קורבן לפייק ניוז קלאסי. 
 
חברת אבטחת המידע ESET מדווחת, שבעקבות הדיווחים בתקשורת על פרשת דליפת המידע של פייסבוק וחברת קיימבריג' אנליטיקה, הרבה משתמשים מתעוררים עכשיו ומתחילים להיות יותר מודעים לאיומי הפרטיות בשימוש ברשתות החברתיות ולהיות קצת יותר זהירים מאשר בעבר.
 
בימים האחרונים צצו בפיד הפייסבוק הודעות המזהירות את המשתמשים, שייתכן שהחשבון שלהם אינו בטוח ועליהם לוודא את זה באמצעות תגובה פשוטה לאותו הפוסט. התמונה של מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק והתיוג שלו בפוסט אולי גרמה למשתמשים לחשוב, שהפוסט אמין וכך באמת ניתן לדעת אם חשבון הפייסבוק בטוח.
 
נוסח הפוסט שפורסם:
 
"מארק צוקרברג מייסד ומנכ"ל פייסבוק העולמית, המציא את המילה BFF כדי לוודא, שהחשבון שלכם בפייסבוק בטוח. כדי לבדוק את הפרופיל האישי שלכם הקלידו את המילה BFF בתגובות. אם המילה מופיעה בצבע ירוק החשבון שלכם מוגן. אם המילה לא מופיעה בצבע ירוק, יש סיכוי, שהפרופיל פרוץ ועליכם מיד להחליף את הסיסמא שלכם כי החשבון שלכם ייפרץ".
 
BFF

היו מי שתרגמו את הפוסט לעברית, באופן לא כל כך מדויק. דוגמא לכך היא פוסט, שפורסם בקבוצת "בנות שאני מתחרט שפגשתי", שזכה ביומיים ל24,000 תגובות, כ-600 שיתופים ו-1,700 לייקים:
 
BFF

קודם כל, האם נראה ב-א-מ-ת, שהמילה BFF מכל הקודים הסודיים בעולם, תהיה המפתח לצרות האבטחה שלכם? שנית, יש כמה מילים אחרות, שמקבלות הנפשה כאשר מקלידים אותן. כמו שמקלידים "מזל טוב", צבע הטקסט משתנה לכתום ומופיעים בלונים וקונפטי על המסך.
 
כמובן שכיתוב המילה BFF ושינוי הצבע שלה לא מעיד דבר על אבטחת חשבון הפייסבוק. זה בדיוק כמו הודעות הוואטסאפ, שמבקשים מכם להעביר ל-10 חברים ואם לא יקרה משהו נורא. בקיצור הכי פייק ניוז.
 
הסיבה האמתית, שהמילה "BFF" הופכת ירוק זה פיצ'ר בפייסבוק, שצובע את הפונט של מילים מסוימות כמו "מזל טוב" , BFF", "XoXo", "best wishes וכו'. ואם אתם תוהים מדוע ה-BFF, שאתם הגבתם, לא הפך לירוק, אז אתם פשוט צריכים לעדכן את אפליקציית הפייסבוק שלכם... זה כל הסיפור.
 
אם דליפת הנתונים לימדה משהו, זה שצריך להפסיק עם העיוורון הדיגיטלי ולשאול מה קוראים, מי המקור ומה האינטרס שלו וכך לפתח ביקורת, שלא תאפשר ליפול לדברים האלה.
 
בקיצור: כמובן שאין קשר בין הקלדת המילה 'BFF' לבדיקת אבטחת חשבון הפייסבוק ומי שפרסם את הפוסטים הללו מן הסתם רצה לייצר טראפיק ומעורבות בעמוד שלו. אם רוצים לוודא שהחשבון בטוח ולשמור על המידע, יש לוודא זאת בהגדרות הפרטיות בחשבון וכך להחליט איזה מידע מוכנים לחלוק ואיזה מידע מעדיפים לשמור  ולא לחלוק.  כדי להבטיח, שחשבון הפייסבוק לא ייפרץ, מומלץ ליישם אימות דו-שלבי בחשבון הפייסבוק.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share