אירוע "צו 8 לברצלונה" מיוזמתה של יעל שני היה אמש מפגש העצמה לאנשי ההייטק הישראלים, כשגרירי התעשייה וכשגרירי המותג "ישראל" בכנס ההייטק העולמי לסלולר, שיתקיים בשבוע הבא בברצלונה (ספרד). שגריר ספרד בישראל קרא ליזמים ישראליים לבוא ולעשות עסקים בספרד.
מאת:
אבי וייס, 19.2.16, 09:30
באירוע מרשים, שנערך אמש בבית בנק הפועלים בתל-אביב, התקיים, זו
השנה השמינית ביוזמתה של
יעל שני (בתמונה), מפגש "
צו 8 לברצלונה", בה בכירים מתחומי הטלקום, התקשורת והדיפלומטיה בישראל ובעולם משלבים כוחות. על פי מכון הייצוא, כ-150 חברות ישראליות תצגנה טכנולוגיות ואפליקציות חדשניות בביתן ישראל בתערוכת הסלולר העולמית.
המטרה: גיבוש ערכת כלים שיווקיים ותקשורתיים למען הצלחת המשלחת הענקית של ישראלים, שיוצאת לברצלונה בשבוע הבא
לכנס המובייל העולמי, כשגרירי התעשייה והחברות, וכשגרירי המותג "ישראל". הכוונה היא להציג בפני עולם הטלקום ערכים משותפים של תרבות ההייטק הישראלית (חדשנות, פתיחות, יזמות, togetherness), תוך יצירת סינרגיה בין הנכסים הטכנולוגיים והתרבותיים של כל המשתתפים הישראליים.
פרננדו קרדרדה סולר (Fern
ando Carderera Soler), (בתמונה משמאל), שגריר ספרד בישראל: "ספרד היא לא רק כדורגל, טאפס ופלמנגו. ממש לא. זו מדינה עם השקעות ענק בהייטק ובטכנולוגיות מתקדמות, גם בספרד עצמה וגם במדינות זרות רבות שבהם נמצאת הטכנולוגיה הספרדית, למשל במדינות דרום אמריקה ואפילו בסין.
לספרד יש תשתיות מצוינות וחברות מובילות עולמית בתחומים רבים ומגוונים ויש לנו תשתית אנושית של מהנדסים ומתכננים, שמובילים בעולם. לא במקרה הכנס העולמי לסלולר מתקיים בספרד. לכן, חשוב לנו גם הקשר עם ישראל, היא Startup Nations.
מאז 2007 ישראל וספרד משתפות פעולה באופן הדוק בתחומי המו"פ עם הסכמים מאוד הדוקים ויחסים מצוינים עם כל התעשייה ובמיוחד עם המדען הראשי של ישראל. זה חלק בלתי נפרד מהקשרים הכלכליים המצוינים הקיימים בין ספרד לישראל ואני מזמין את היזמים הישראלים לבוא ולעשות עסקים בספרד. אנו גם שער לכל העולם.
במאי הקרוב יהיה בספרד כנס עולמי ענק בכל קנה מידה במדריד, בכל תחומי ההייטק. בקרוב נפתחת ההרשמה לאירוע הזה ואנו גם נכריז על כך בישראל, בכנס, שנערוך לנושא זה ונזמין אליו את ראשי תעשיית ההיטק הישראלית. אני משוכנע, שהיזמים והמשקיעים הישראלים יראו את היתרונות הרבים, שיש להם בעשיית עסקים בספרד".
אלי לב, סמנכ"ל ומנהל המחלקה הכלכלית, משרד החוץ: "אני מזמין את המשקיעים, היזמים ומנהלי העסקים בישראל להשתמש ברשת הקשרים שלנו, כדי להגיע למטרה, אליה הם שואפים, בכל מקום בעולם.
אנו עושים רבות כדי לקדם את המותג ישראל ובשנים האחרונות אנו פועלים לקדם ולהבליט את האנרגתיות והיזמות של הרוח הישראלית.
יצרנו כמה מודלים חדשים כדי לקרב את הצעירים בעולם לרוח היזמות הישראלית. למשל: יצרנו מודל חדש של 'התנדבות לקיבוץ', כשבמקום להתנדב לקטוף תופזים כמו שהיה פעם, הצעירים יתנדבו לעבוד באקוסיסטם היזמי של ישראל. כבר התחלנו עם זה בקבוצות של צעירים גרמניים, כאשר השגרירות בגרמניה שולחת צעירים משם לבא ולהתנדב בעבודה בהייטק הישראלי, וזה התחליף הכי יפה למה שהתעשייה הקיבוצית עשתה בעבר.
אנו מפתחים פלטפורמות חדשות כדי להציג את הישראלי היזמי בחו"ל, והכנס בברצלונה הוא הזדמנות מצוינת לקידום המותג ישראל. אנו מתכוונים לבצע האקתונים בכמה ערים בעולם ואת הזוכים שם להביא לישראל לכנס
DLD הקרוב, כדי שיחוו מקרוב את העוצמה של עולם היזמות הישראלית.
אני מאמין, שהמיתוג של ההייטק הישראלי בחו"ל יעזור למיתוג הנכון של ישראל, ובמיוחד אם נציג סיפורים אותנטיים של יזמים ישראלים מצליחים. יש צמאון רב בעולם להכיר את סיפור ההצלחה של עולם ההייטק הישראלי ואני קורא לאנשי ההייטק הישראלי לבוא ולשתף אתנו פעולה, כדי לחשוף את ההישגים שלהם, בקנה מידה עולמי".
תמונה של הפאנל שנערך במפגש, בהשתתפות (מימין לשמאל):
ג'פרי רות', יאיר סרוסי,
דדי פרלמוטר, ואיל ולדמן.
הלוגו (פרי יומת משרד החוץ) שימתג את ישראל בברצלונה: