התביעות של סיני ליבל (ותובעים נוספים) בצירוף השינוי במדיניות משרד התקשורת הובילו את סלקום לשנות החל מהיום את שיטת ההתייחסות לאספקת סימים ללקוחותיה והיא תגבה 9.90 ש"ח עבור כל סים, ללא צורך בהחזרתו לסלקום. במקביל, סיני ליבל הגיש תלונה נוספת נגד צמרת משרד התקשורת.
מאת:
אבי וייס, 21.2.17, 16:54
בלעדי: ההתעקשות של
סיני ליבל (בתמונה משמאל), ("מגן הצרכנים", מי שעשה ועושה בהתנדבות ועל חשבון זמנו וכיסו את עבודתם של
סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת עם כל הצוות שלו, שעסוק יחד עם
מנכ"ל משרד התקשורת בהגנה על האינטרסים של חברות התקשורת דוגמת סלקום ועוד, במקום על האינטרסים הצרכניים של תושבי ישראל), הובילו היום להישג נוסף ל
סיני ליבל:
סלקום נכנעה.
את פרשת "תעלול הסימים" של סלקום סקרנו בסדרת כתבות ארוכה, שההסתיימה
כאן. בית המשפט קבע, שהתעלול הזה הוא בלתי חוקי והשית על סלקום פיצויים סמליים לטובת
סיני ליבל, ואגב כך נחשף בבית המשפט, שבכלל התרגיל הזה היה תרגיל של "שימור לקוחות" מצד סלקום ולא "החזרת הסים", שהוא חתיכת קרטון קטן ללא כל ערך, שנזרק לפח בהחזרת הסים לסלקום.
מצ"ב כאן החוזר הפנימי, שהנהלת סלקום הפיצה הבוקר בתוך סלקום, על השיטה החדשה, שקרויה כעת בתוך סלקום בשם: "עלות SIM Only במכר", ולפיו
החל מהיום, כל לקוח חדש של סלקום ישלם 9.90 ש"ח עבור הסים, שהוא מקבל בעת הפיכתו ללקוח סלקום. נקבע בחוזר, שמוקדי המכירות של סלקום ידגישו באזני הלקוחות, שהמחיר הזה הוא הזול מבין כל חברות הסלולר (יש טבלת השווואה במצגת
המצ"ב, שנשלחה היום לכל מוקדי השירות של סלקום).
את תגובת סלקום לחשיפה טרם קיבלנו, ככל שנקבל, נעדכן בהתאם.
במקביל,
סיני ליבל הגיש תלונה נוספת בטענה של "הפרת אמונים" מצד היועצים המשפטיים במשרד התקשורת (בגיבוי צמרת משרד התקשורת), בכל הנושא הזה (של "תעלול הסימים" של סלקום). התלונה של סיני ליבל
מצויה כאן במלואה למתעניינים.
שלחנו למשרד התקשורת את השאלה הבאה:
"האם משרד התקשורת מעוניין להגיב על התלונה החדשה של
סיני ליבל (
מצ"ב)?"
תגובה לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. ככל שתתקבל תגובה, נעדכן בהתאם.
סיני ליבל: "חרף העובדה, שאך לאחרונה
הגשתי תלונה בעניין פרשת הסים [של סלקום] לשר התקשורת, שלא השיב לי, טרחתי ואספתי את הראיות לכאורה, למרמה והפרת אמונים בלשכה המשפטית במשרד התקשורת ושלחתי
תלונה חדשה. מבחינתי, המסמך החדש הוא מסמך ראוי לפרסום, שכן בניגוד לתלונה הקודמת, כאן הראיות הן מתוך הליך משפטי, שמדברות בעד עצמן. מה שאולי יש בו עניין ציבורי הוא התלונה המנומקת. דהיינו: תלונה מגובה במסמכים, שהוגשה למבקר המדינה בפרשת הסימים של סלקום. הציטוטים בתלונה מדברים בעד עצמם ולא דורשים פירושים משפטיים או אחרים".
שורה תחתונה: צמרת משרד התקשורת והנהלת סלקום כשלו
כישלון חמור ביותר בהתייחסות שלהם לציבור לרבות ללקוחות סלקום ב"תעלול הסים", שנולד בבית היוצר של סלקום. בית המשפט אמר את דברו בקול ברור וגם משרד התקשורת נאלץ לשנות במהירות את המדיניות שלו (בלי לערוך שימוע לשינוי המהיר הזה. ככל הנראה, במשרד היו בלחץ מ
סיני ליבל).
כעת, היום, גם סלקום
נכנעה ללחץ של
סיני ליבל ו"מיישרת קו" ותפעל מהיום לפי החוק ותנאי הרישיון שלה (בנושא הסים). ללא ספק,
הישג צרכני יוצא מן הכלל ל
סיני ליבל, שנלחם על זכויות הצרכנים ללא כל מורא ופחד מול כוחות חזקים ממנו -
וניצח. זה לא גורע מהצורך להעמיד לדין את אלה שהתרשלו (ובכוונה ובמצח נחושה) בתפקידם ותמכו ללא כל הסבר מניח את הדעת
בעמדת סלקום (טרום המהפך שלה היום), בצמרת משרד התקשורת.
בתצלום: עמוד אחד מהמצגת שהנהלת סלקום שלחה היום למוקדי השירות שלה: